Inlägg från: Zebilah |Visa alla inlägg
  • Zebilah

Ni borde skämmas!

Ibland önskar man att det blev krig här i sverige så att vi själva får smaka på hur det känns att tvingas iväg till ett land där man blir spottad på.

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jamila ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Zebilah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:00:28 följande:
    Oj vad snällt sagt om ett land som tagit emot dig och räddat dig från kriget... Man mår ju fan dåligt.
    VA? Skojar du med mig? Sverige är MITT land, jag är svensk, mina öräldrar är svenska. Jag har inte flytt från något krig. Vart fick du det ifråN?
  • Zebilah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:11:29 följande:
    Tycker inte du skall uttala dig om hur fol lider om du inte varot med om det... Och att önska krig i sverige är ju verkligen inte snällt, fy säger jag.
    Du svarade inte på min fråga!? Vad var det i mitt inlägg som sa att jag inte är svensk och flytt från krig?

Läs mitt inlägg en gång till så kanske du förstår vad jag menar med det.

Tycker det är väldigt lätt som svensk att sitta och snacka om hur dåliga invandrare är och hur dom bara ställer till med jäkelskap o.s.v, det är lätt att sitta och va duktig när man inte vet ett skit om vad otrygghet innebär.

Vi svenskar är alldeles för egotrippade och bortskämda!
  • Zebilah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:11:29 följande:
    Tycker inte du skall uttala dig om hur fol lider om du inte varot med om det... Och att önska krig i sverige är ju verkligen inte snällt, fy säger jag.
    Åh förrästen har du själv vart med om det? Måste man ha vart med om en sak för att kunna tycka och tänka?
  • Zebilah
    oOoJOYoOo skrev 2007-10-16 15:15:32 följande:
    Jag skrev denna fundering några sidor tidigare...skulle gärna höra hur fler tänker om den.
    Nej det skulle inte vara samma sak eftersom den där mohammed inte har nått värde i folks ögon men det har dom som är "som oss".
  • Zebilah
    loijsan skrev 2007-10-16 15:17:58 följande:
    Och om man kommer från ett krig så visar majoriteten av dessa invandrare ett märkligt sätt att visa sin tacksamhet gentemot ett land som faktiskt har offrat enorma summor pengar, bostäder, hälsovård etc för att sk "rädda" deras liv. Sedan skyller jag på politkerna, det är deras fel att de är här och det är deras fel att de beter sig som de gör, klart att de beter sig så, politikerna låter dem. Hade de istället utvisat dem för minsta lilla brott och satt fart på deras häckar och krävt att de ska lära sig svenska så hade det inte sett ut som det gör idag.
    Hur beter dom sig då?
    Henrik31 skrev 2007-10-16 15:19:50 följande:
    Om det nu är så pissigt så fattar jag inte varför folk flyr hit som om det vore rena himmelriket?Kanske bättre att fly till grannländer med samma kultur och människosyn som de är vana vid.
    Om den dagen kommer då ditt/dina barn riskerar att bli sönder bombade så ska DU inte fly någonstans.
    loijsan skrev 2007-10-16 15:22:24 följande:
    Håller med. Tycker det är konstigt att om man flyr från ett land så har man råd att åka andra sidan jordklotet, speciellt med tanke på att majoriteten i dessa länderna har det dåligt ställt ekonomiskt. En ungersk väninna till mig var i Ungern på semester och där hörde hon en del intressanta saker på radio och i tidningar, tydligen så uppmanar de folk att ta sig till Sverige, att de blir så väl omhändertagna och inte behöver jobba. Hon blev alldeles förskräckt...
    Man kan inte åka till andra sidan jorden om man lever på bidrag. Kanske du skulle behöva skaffa dig lite kunskaper inom området? Att tro att invandrare blir sponsrad på det sättet visar bara hur mycket okunskap man har i området.
  • Zebilah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:24:00 följande:
    Ja exakt fattar inte heller det. Hör många här på fl som klagar på sverige hur förjävligt det är här och att vi inte tar hand om invandrare m.m. sånt skitsnack vi e ju fan ensama i norden om att ta emot invandrare, hur mkt resurser tror folk att vi har?
    Får jag fråga dig varför du åker utomlands? Och när du väl gör det taar du då om för folket där vad du tycker om dem?
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:27:55 följande:
    Nä abslolut inte, men i stället för att klaga på hur skitkass sverige är kan dom väl vara lite glada att dom blivit väl motagna här och slipper leva i krig och förtryck. Jag är trött på folk som klagar...
    Du är trött på folk som klagar skriver du när den som klagar mest är du själv!? Hur går det ihop? Hur kan du veta att ALLA invandrare klagar? Har du träffat alla eller?
    Pormoicheia skrev 2007-10-16 15:28:10 följande:
    Problemet ligger ju hos båda sidor.Jag tycker att det är trist att en del invandrare inte anstränger sig mer för att integreras i samhället. Men det är lika trist att en del svenskar inte anstränger sig för att göra det lättare.
    Håller med.
    loijsan skrev 2007-10-16 15:29:39 följande:
    Sedan vill jag göra ett tillägg. Om man flyr från ett land, borde man inte åka tillbaks till sitt hemland då oroligheterna/kriget är över?
    Kanske man har bott här så länge då att man kommit in sig så pass mycket i samhället att man anser det vara ens hem?

Sen vill jag bara tillägga att bara för att man är invandrare betyder inte det att man är fattig.
  • Zebilah
    bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:33:43 följande:
    jasså har jag? jaja det är ett fritt forum och varför klaga på ett land som hjälper en att överleva? Kan inte jag fatta?
    Ja och det är ett fritt land oxå, så alla får klaga hur de vill irl oxå, eller är det bara på fl det är fritt fram och klaga?
  • Zebilah
    jannej skrev 2007-10-16 16:11:27 följande:
    Trivs man inte så kan man ju sticka iväg till ett annat land där man känner sig välkomnad hur svårt är det på en skala om jag får fråga ingen tvingar dem att stanna här om jag säger så
    Hur kan man vara så hatisk? Hur kan man skita i en anna människas värde och liv? Jag fattar itne det och jag kommer aldrig att kunna fatta det.
    Henrik31 skrev 2007-10-16 16:31:11 följande:
    Din läsförståelse verkar inte ligga på topp. Hon menade inte att de sponsras för att åka hem på semester direkt utan att de har råd att ta sig HIT!
    Inte alla som kan ta sig hit. Skulle det vara konstigt ifall dom kunde det? Om du tog din månadslön och stack iväg någonstans, hur långt skulle du komma?
  • Zebilah
    Astoria Blue skrev 2007-10-16 16:30:53 följande:
    "Om den dagen kommer då ditt/dina barn riskerar att bli sönder bombade så ska DU inte fly någonstans"Jag ska fly till ett annat land. Sen ska jag ha noll respekt för invånarna i det landet, så ska vi se vad som händer med mig och mina barn då.
    Har ALLA invandrare noll respekt gentemot svenskar?
    Henrik31 skrev 2007-10-16 16:29:08 följande:
    Zebilah skrev 2007-10-16 16:26:42 följande:Jo, fly skulle jag. Till Norge eller Danmark. Inte fan drar jag till andra sidan jordklotet.
    Ja för du vet att du har en chans att få stanna där, så kanske det inte är i allas grannländer.
  • Zebilah
    jannej skrev 2007-10-16 16:54:44 följande:
    Det är ju vissa av dessa invandrare som gnäller över hur dåligt det är här i sverige och om de nu tycker det är så dåligt ja då kan de ju köpa sig en flygbiljett hem igen.De flesta som kommer hit är inte de fattiga, de har inte råd med resan hit, det är istället de som har det bra ställt ekonomiskt. Sätt in insatserna i närområdet istället så kan man hjälpa flera hundra personer för samma summa som det kostar att ta hand om en enda person här i landet.
    Ja det är VISSA invandrare som gör det. Och jag håller med om att man ska vara tacksam för att vi hjälper dom, MEN man kan inte dra ALLA invandrare över samma kam.
    Astoria Blue skrev 2007-10-16 16:58:43 följande:
    "Har ALLA invandrare noll respekt gentemot svenskar?"Alla?! Varför ska NÅN göra det när vi hjälper dom?? När vi ställer upp för dom? Ska vi bli hånade och spottade i huvudet för det?? Det räcker med att en del beter sig så. Accepterar vi att en del svenskar beteer sig så??
    Que? Fattar noll av vad du skriver, du har inte svarat på min fråga. Du skrev att invandrare har noll respekt gentemot svenskar och nu frågar jag om det är så att ALLA invandrare saknar respekt gentemot svenskar?
    Lisen08 skrev 2007-10-16 17:03:35 följande:
    Blir mörkrädd när jag läser vissa inlägg Är innerligt tacksam för att jag slipper vara invandrare och därmed dömd iom det.
    Håller med
  • Zebilah
    Astoria Blue skrev 2007-10-16 17:18:01 följande:
    Zebilah: Prova att läsa mitt inlägg en gång till.
    jag har läst det men vill iaf ha svar ifrån dig om ALLA invandrare är så?
  • Zebilah
    Maddoxito skrev 2007-10-16 17:17:07 följande:
    Tycker bara att d är synd att man ska ta bort svenska traditioner, som i något annat inlägg om skolpjäserna osv, det är riktigt tråkigt, för d tyckte jag iaf va jätte kul när jag gick i skolan.. Visst, det finns lika många puckade svenskar som det finns av turkar o alla andra folkslag..
    Ja inte ska vi behöva ta bort skolpjäser och sånna saker, dom som itne vill vara med på det kan juh välja att avstå i sånna fall men svenskarna måste juh få fortsätta med sitt, det hålle rjag med om.
  • Zebilah
    Astoria Blue skrev 2007-10-16 17:20:52 följande:
    NEJ!!Är det OK att nån människa beter sig så, frågar jag då DIG?
    Precis det jag ville komma fram till. alla invandrare är inte dåliga likväl som inte alla svenskar är dte för att vissa är det.

Nej det är inte okej att en människa beter sig så.
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-10-16 20:47:11 följande:
    Hur mycket värde har en gammal människa som ligger på vårdhem,och det knapt finns pengar att ta hand om denna???
    Lika mycket värde som alla andra människor.
  • Zebilah
    gudrun skrev 2007-10-16 23:35:53 följande:
    Javist!Fast min poäng är ju som så: Varför finns det inte nog pengar för att sköta om dessa gamla som bott i Sverige och jobbat her hela sitt liv? Att ge dom en verdig slut på livet/ålderdom?Skall man inte egentligen ta hand om dessa i första hand? En tanke bara....
    Så det är invandrarnas fel? Skrattretande
  • Zebilah
    jannej skrev 2007-10-17 07:34:33 följande:
    *Laddar hagelgeväret* Nej men skämt å sido så förstår jag dig, där jag bor fanns det knappt någon invandrare när jag flyttade hit för ett antal år sedan nu är det ett mörker så fort man tittar ut
    Spelar hudfärgen någon roll?
Svar på tråden Ni borde skämmas!