bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:24:00 följande:
Ja exakt fattar inte heller det. Hör många här på fl som klagar på sverige hur förjävligt det är här och att vi inte tar hand om invandrare m.m. sånt skitsnack vi e ju fan ensama i norden om att ta emot invandrare, hur mkt resurser tror folk att vi har?
Får jag fråga dig varför du åker utomlands? Och när du väl gör det taar du då om för folket där vad du tycker om dem?
bebbe made in italy skrev 2007-10-16 15:27:55 följande:
Nä abslolut inte, men i stället för att klaga på hur skitkass sverige är kan dom väl vara lite glada att dom blivit väl motagna här och slipper leva i krig och förtryck. Jag är trött på folk som klagar...
Du är trött på folk som klagar skriver du när den som klagar mest är du själv!? Hur går det ihop? Hur kan du veta att ALLA invandrare klagar? Har du träffat alla eller?
Pormoicheia skrev 2007-10-16 15:28:10 följande:
Problemet ligger ju hos båda sidor.Jag tycker att det är trist att en del invandrare inte anstränger sig mer för att integreras i samhället. Men det är lika trist att en del svenskar inte anstränger sig för att göra det lättare.
Håller med.
loijsan skrev 2007-10-16 15:29:39 följande:
Sedan vill jag göra ett tillägg. Om man flyr från ett land, borde man inte åka tillbaks till sitt hemland då oroligheterna/kriget är över?
Kanske man har bott här så länge då att man kommit in sig så pass mycket i samhället att man anser det vara ens hem?
Sen vill jag bara tillägga att bara för att man är invandrare betyder inte det att man är fattig.