Inlägg från: beEMbe |Visa alla inlägg
  • beEMbe

Ni borde skämmas!

Ja det finns alldeles förmycket vardags rasismen i Sverige och många är redo för att stå upp för det. Undra varför dwet är så?

• beEMbe
    Henrik31 skrev 2007-10-16 15:51:21 följande:
    Har inte vårt land blivit otryggare?Jämför hur det var när man själv var 10 och hur det ser ut nu.
    Det var inte bättre för, vi människor har en god förmåga att romantisera om hur det var "förr"
    När jag var tio år så kom incestvågen på tapeten, Madeleine- mordet och de läkare som misstänktes ha styckat en prostituerad kvinna var på flera löpsedlar under 80talet.
    Vår stadsminister mördades en kall natt inne i Stockholm.

Och min skoltid var tuff och hård med många olika gäng och folk gjorde gärna mer än allt för att mobba de de ansåg var svagare. Sexuella trakasserier så nära på våldtäckt var jag med om flera gånger under 90talet då vanliga svenska "hederliga" ungdomar ansåg att mina bröst var deras egendom.
    Så svar nej ,jag kände mig inte tryggare för 10-15 år sedan.
  • beEMbe
    Jag bor oxå i ett invandratätt område, och vet ni vad barn slåss! Fattar ni inte ens sånt är hoppet ute!!
    Mina barn har både svenska och invandrabarn som sina vänner, de har väldigt många vänner och bara 1 av alla på gården har varit dum !
  • beEMbe

Alla kan flytta hemifrån och alla kan försörja sig! Men alla har inte råd att flytta in i stadskärnan och då bor de hellre hemma. Men å andra sidan känner jag ingen som inte flyttat hemmifrån tillsist.

• beEMbe
    Astoria Blue skrev 2007-10-16 17:04:51 följande:
    [citat]Blir mörkrädd när jag läser vissa inlägg Är innerligt tacksam för att jag slipper vara invandrare och därmed dömd iom det.[/citatJa eller bli dömd för att vara en svensk dum hora på 6år och pissad på. Där kan man ju snacka om att bli dömd.
    Vad är det för löjligt prat du kommer med? Så du menar att det är en rak linje som går genom alla invandrare att de vill pissa på småflickor för att de är blonda horor. Snacka om att du har noll respekt för din syn på andra människor!

och om det nu skulle vara en eller annan som tycker så, vet DU vad , sträck på ryggen och var stolt för den du är var inte så långt in i offerrollen.
Svar på tråden Ni borde skämmas!