Inlägg från: jannej |Visa alla inlägg
  • jannej

Ni borde skämmas!

Bei Bei skrev 2007-10-15 08:29:36 följande:

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL. Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.AMEN!
    Faktum är att betydligt fler invandrare än svenska är arbetslösa eller lever på bidrag av diverse sorter och slag. Likaså är det ett faktum att kriminaliteten är högre inom vissa invandrargrupper när det gäller vissa typer av brott. Sedan är det endast 10% av alla invandrare som kommer hit i form av regelrätta flyktingar med flyktingstatus, de allra flesta dvs ca 50% utgörs av anhöriginvandring, dessa individer kommer alltså inte hit för att de inte längre kan leva i sitt hemland utan för att de har anhöriga här som möjliggör för dem att komma hit för att få en bättre levnadsstandard.

Sedan visar en eu-rapport att sverige är bäst på att integrera flyktingar bland alla eu-länder.

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=704459

Så det där att flyktingar flyr för sina liv är regelrätt skitsnack om du frågar mig, den gruppen är i klar minoritet, har tidigare länkat till diverse dokument som styrker det påståendet men orkar inte leta upp dem just nu.
  • jannej

Bei Bei skrev 2007-10-15 08:42:09 följande:

Bullshit. Sedan går det kanske inte att leva i ett sönderbombat land när man inte har resurser för att bygga upp ett samhälle igen.
    Det är inte vår uppgift att idka välgörenhet åt alla invandrare som vill flytta hit, vet du att det kostar 1 miljon kronor att ta hand om ett ensamt flyktingbarn som kommer hit per år för den summan kan man hjälpa flera hundra personer om hjälpen sätts in i närområdet där flyktingarna kommer ifrån. Sedan är det ofta de som har bra ekonomi som kommer hit då det kan kosta 30 - 200 000 kr att ta sig hit det har inte de som verkligen är i behov av att få komma hit råd med.
  • jannej
    Eisa skrev 2007-10-15 09:25:27 följande:
    VARFÖR är det så viktigt att behålla nationalsången på skolavslutningar?VARFÖR får det inte byggas moskeer i Sverige?VARFÖR får inte nya människor bli svenska medborgare hur som helst?Jorden är väl till för alla!
    Varför skall svenskar hela tiden vika sig och tvingas ge upp sina traditioner bara för att någon muslim/arab kan ta illa upp, jag anser att det är helt fel, kommer de hit får de vackert accptera våran kultur och anpassa sig annars kan de ta första bästa flyg hem igen.
  • jannej
    Eisa skrev 2007-10-15 09:36:30 följande:
    Man kan väl BLANDA kulturer. Var inte så j-a rädd för det nya. Jag ser mig också som världsmedborgare, inte svensk. Nationalsången suger förresten, jag är glad att den är borttagen.Roligt hur folk sitter och försvarar svensk kultur och bara "ÅÅååh den MÅSTE bevaaaras" och sen går de å käkar en pizza
    Jag är inte rädd för andra kulturer och jag bryr mig inte om det bor en arab/neger/asiat eller ET själv brevid mig däremot vänder jag mig emot att sverige och alla svenskar tvingas ta bort vårat kulturella arv bara för att någon KANSKE tar illa vid sig. Det är väl främst alla PK-kärringar/gubbar som driver den linjen helt enkelt för att de inte har stake nog att stå upp för våra svenska traditioner utan är livrädd för att kallas rasist och då viker de ner sig med buller och bång.

Ni som anser att svenskar är sådana hemska rasister anser ni att man skall ge olika folkgrupper såsom somalier dispens från våran svenska lag också. Det var en snubbe från somaliska föreningen på tv för någon månad sedan som ansåg att de skulle få dispens från sveriges förbud att slå barn då det var fullt legalt att ge ungen stryk om de inte skötte sig enligt deras religion.

Och om vi nu ändå håller på varför inte återinföra tillståndet att omskära flickor och att göra det lagligt att gifta bort dem när de inte ens har kommit in i puberterten osv osv.
  • jannej
    Eisa skrev 2007-10-15 10:02:13 följande:
    Fattar inte hur man kan vara så rädd att vårt kulturarv försvinner... Vem bryr sig? Folk dör i lungcancer, det är krig.Prioritera vad ni upprörs över.
    Anser du att man skall införa tex sharialagar här i landet bara för att vara muslimer till lags, eller kvinnlig omskärelse, hedersmord osv?
  • jannej
    Plumsan skrev 2007-10-15 12:49:38 följande:
    Det undrar nog de flesta! Jag själv tycker att de borde utvisas direkt så får de ruttna i skithålor till fängelse i stället för att kosta skjortan här i landet. Men varför det inte är så ska man nog fråga sossarna som har skapat ett sådant samhälle!
    Sverige har avtal med vissa länder att de som döms i fängelse här kan skickas över till sina hemländer för att avtjäna straffet istället. Svenska fängelser håller så hög standarda att det förekommer att invandrare eller turister från olika länder såsom ryssland väljer att begå tex ett rån och sedan anger han/hon sig själv så personen hamnar i fängelse här. Och skälet är enkelt, den personen är förvisso inlåst men personen får en levnadsstandard som h*n i många fall bara kan drömma om i sitt hemland.

Men jag håller med om att man skall göra allt man kan för att de får avtjäna straffen i sina hemländer istället för att avtjäna dem här.
  • jannej
    Schnauser skrev 2007-10-15 12:57:50 följande:
    Har sökt fem tjänster hos en statlig myndighet, som jag varit väl kvalificerad till. ...felet med mig är att jag är svensk. Tjänsterna har gått till invandrare för att man arbetar enligt devisen - etnisk mångfald. Jag som svensk blir diskriminerad i mitt eget land. Det känns jävligt skevt!
    Välkommen till verkligheten, skulle en myndighet göra tvärtom alltså välja en svensk före en invandrare trots att invandraren har bättre meriter skulle det bli ett djävla liv men bara för att det är en svensk så är det skit samma.
  • jannej
    UglyElephant skrev 2007-10-15 13:23:17 följande:
    Bei Bei skrev 2007-10-15 08:29:36 följande:TACK! Det här var det klokaste jag läst på länge. Det är sorgligt hur mycket rasister det finns i vårt land.Till er som skriver att "invandrare minsann går på socialbidrag och är kriminella" så kan jag berätta att korrelationen inte handlar om etnicitet, utan om klass och utanförskap. När man undersöker statistiken på det viset visar det sig att det inte finns någon skillnad mellan infödda och invandrade. Och människor från andra länder har svårt att ta sig in i samhället pga all denna rasism och denna ovilja att dela med sig av de rikedomar vi sitter på. Fast det är ju ingen som säger högt att de är rasister. Men bakom ett nick på FL går det ju bra att gömma sina ljusskygga åsikter.
    jag gör ingen hemlighet av mina åsikter irl så att säga
  • jannej
    Zebilah skrev 2007-10-16 14:59:19 följande:
    Ibland önskar man att det blev krig här i sverige så att vi själva får smaka på hur det känns att tvingas iväg till ett land där man blir spottad på.
    Trivs man inte så kan man ju sticka iväg till ett annat land där man känner sig välkomnad hur svårt är det på en skala om jag får fråga ingen tvingar dem att stanna här om jag säger så
  • jannej
    loijsan skrev 2007-10-16 15:17:58 följande:
    Och om man kommer från ett krig så visar majoriteten av dessa invandrare ett märkligt sätt att visa sin tacksamhet gentemot ett land som faktiskt har offrat enorma summor pengar, bostäder, hälsovård etc för att sk "rädda" deras liv. Sedan skyller jag på politkerna, det är deras fel att de är här och det är deras fel att de beter sig som de gör, klart att de beter sig så, politikerna låter dem. Hade de istället utvisat dem för minsta lilla brott och satt fart på deras häckar och krävt att de ska lära sig svenska så hade det inte sett ut som det gör idag.
    Amen
Svar på tråden Ni borde skämmas!