Inlägg från: Trubbsla |Visa alla inlägg
  • Trubbsla

Ni borde skämmas!

Fördomar, det är väl när man ser ned på ett helt folkslag för det kanske bara några stycken gör.
    Ja, jag har nog inte några fördomar. Men är förbannat less på politikerna som tar in mer och mer invandrare när Sverige inte har så det räcker å blir över till svenskarna. Alltså har jag itne fördomar mot stackarna som kommer hit, utan agg mot politikerna som inte styr upp hela situationen.

• Trubbsla
    eiram13 skrev 2007-10-16 17:08:55 följande:
    Ett folkslag? Haha, måste bara fråga. Har det någonstans definierats i den här tråden vad som räknas som invandrare?Bara så vi alla pratar samma språk...
    invandrare är väl de som in-vandrar till Sverige, alltså icke svenskar *rätta mig om jag har fel*

Folkslag är väl olika människor som tillhör olika kulturer.....eller?
  • Trubbsla
    esmeralda76 skrev 2007-10-16 19:10:11 följande:
    Jag har en granne som kommer från kurdistan tror jag, han gillar inte afrikaner, och han tror att han vinner pluspoäng hos oss svenskar genom att snacka skit om dessa afrikaner. Jag blir galen på honom när jag pratar med honom. Han har väldigt förutfattade meningar och är rasist. Jag tycker att invandrare oavsett land dom kommer ifrån i stället borde känna sympati och förståelse för varandra, men många drar inte jämt.
    Det verkar vanligt, en kompis till mig som är ordentligt mörkhyad har också kläckt ur sig såna saker fast om de som hon kallar "turkjävlar"
    Lika illa vad man är från för kultur att tycka/säga så om varann.
    Hon och jag kan dock skämta med varann internt "negerfan" och "svennefan" Men det är på skojjigt sätt, lite ironi kanske över alla som är rasister på riktigt. Vad vet jag...älskar henne som vän å hon mig.....
Svar på tråden Ni borde skämmas!