Varför ska det vara så svårt att hitta sitt första IT-jobb?!
Jag tar snart examen inom IT efter drygt fyra år och har letat jobb sen april (parallellt m uppsatsen) och har fortfarande inte fått nåt!! Har sökt ca 20 jobb och det känns rätt mkt med tanke på att det "ska" vara så lätt att få IT-jobb nu. Jag vill jobba med lite mer administrativa uppgifter inom IT fel mer med människor,iaf inte programmering. Problemet ligger nog främst i att jag tidigare har jobbat med ngt helt annat som jag känner att jag inte har så stor nytta av. Sen är det väl heller inget plus att jag snart blir 40 och har ett litet barn. Tycker det där som tidningarna skriver om att det är attityden och inte kompetensen som är det viktigaste, inte verkar stämma i praktiken. Jag har verkligen rätt attityd, är villig att jobba hårt, är social, positiv etc etc. Vet att det inte heller är fel på CV:t eller det personliga brevet för jag är bra på att skriva och uttrycka mig. Det börjar bli dags att skicka ut spontanansökningar också känns det som och inte bara svara på jobb som jag får via mail från arbetsförmedlingen etc. Finns det ngn vänlig själ som har nåt tips till en snart desperat?! Tack så mkt på förhand.