Inlägg från: Kokos Kajsa |Visa alla inlägg
  • Kokos Kajsa

Så trött vid mens.. :(

Ansluter mig till skaran som undrar. Borde ta mig till en BM och diskutera mina problem (som inte stannar vid trötthet utan även är illamående, problem med magen, ont i underlivet, huvudvärk...)
    men man får ju inte tummen ur liksom.

Har du pratat med läkare/BM/gynenkolog?

• Kokos Kajsa

gynenkolog?! Undrar vad det är?

• Kokos Kajsa

Kissemjao: Ge mig ett M. Ge mig ett E! Ge mig ett N! Ge mig ett S! Ge mig ett A! Vad blir det? Vår coola tuffa MENSA grupp!! Just nu är vi visst 3 st. Någon mer som är sugen på att joina?

Antidepressiva?! Huuu det verkar ju hur läskigt som helst!! Skulle du bara äta dem vid mens eller jämt? Känns som det måste vara jämt för att de ska kunna värka eller?
    Men vad säger hon om resten av symptomen? Jag personligen tycker nog att illamåendet och värken är värst...eller de kanske blir värst då man är på så jäkla dåligt humör?!

• Kokos Kajsa

metoo: För mig är det ingen tvekan att det har med mensen att göra. Jag har symptom (bl.a. trötthet) 1 dag innan mensen startar och ca 2 dagar efter och sedan börjar de fasas ut.

Du borde väl vända dig till en vanlig läkare till att börja med?! Järntabletter kan man väl alltid äta för att kolla om det hjälper? Lycka till!

Svar på tråden Så trött vid mens.. :(