• Anonym

Så rädd för att bli tjock

Jag har länge varit mer eller mindre besatt av min vikt och jag har varvat svält med att äta normalt sedan jag var 16 (är nu 20) jag har alltid varit väldigt smal (mitt bmi har aldrig varit över 18) men jag fick barn för lite över ett år sedan och jag vet inte om det är pga det eller att jag inte är tonåring längre men jag har börjat gå upp i vikt, jag räknade precis ut mitt bmi och såg att det ligger på nästan 20 vilket igentligen är helt normalt men inte när det gäller mig.. jag promenerar varje dag och äter för att gå ner i vikt (mellan 500-strax över 1000kcal/dag) men det går inte längre antagligen för att jag har hamnat i en period där jag varannan dag försöker acceptera och tycka om min kropp och varannan inser hur mycket jag gått upp och bara vill svälta igen..
    kan ju förtydliga också att jag inte tycker att någon annan med mitt bmi är tjock, det gäller bara mig, jag kan ju själv se att jag inte är tjock men det känns ändå inte som att jag är tillräckligt smal..
    Blir så avis på dom som är jätte smala och önskar bara att jag hade bättre "pli" på mig själv ibland..

jag vet inte ricktigt vad jag ville med det här inlägget men jag har aldrig pratat med någon om det här förutom min sambo men det känns ändå inte som att han försår så jag kännde bara att jag behövde skriva av mig lite..

• Svar på tråden Så rädd för att bli tjock
  • Anonym (smal)

jag e precis tvärt om. Jag vill inte vara smal så jag förstår hur du känner. Man blir lätt fixerad av sånt här. Jag har bestämt mig nu för att gömma vågen och bara vara som jag är...!Men det är svårt. Försök att känna dig nöjd med dig själv, du är du oavsett hur mycke eller lite du väger. Kramis.

• Anonym

jag försöker men det är så svårt, jag ser mig knappt som smal längre utan tycker jag skulle vara mer lagom om jag gick ner 5-10kg men jag känner mig inte tillräckligt motiverad för att klara det nu..

• Anonym (nim)

Är precis som du TS! Har alltid haft ett väldigt lågt bmi, en del säger att jag har varit för smal. Men min kroppstyp passar inte med en masssa former. Jag ska vara smal, min idealvikt ligger på 47 kg, då känner jag mej nöjd. Nu under sommaren har jag gått upp till 52. Jag ser ju på mej själv att jag egentligen inte är tjock, men ändå, det är mycket för att vara mej. Idag fick jag nog o började panikträna med gummiband. Hoppas ajg kan fortsätta så, men motivationen kommer svika mej om jag inte ser resultat typ nu.
    Känner mej så dum som vill gå ner i vikt, när det egentligen inet behövs. Men men, alla har vi väl våra demoner.

• Anonym

ja det är förjävligt, jag väger 53 nu men jag vet inte om det bara är jag eler om jag facktiskt har en sådan kroppstyp så att jag ser lite mullig ut så fort jag inte är jättesmal..

men det är bara så jobbigt att ändra sig varje dag, eller flera gånger per dag till och med, det börjar bra när jag promenerar till dagis och äter nyttigt på dagen men på kvällarna blir jag så jäkla sugen på allt möjligt och så får jag sådan ångest efteråt..

Håller med om det du skriver att du vet ju själv att du inte är tjock men att man ändå inte kan låta bli att vilja gå ner i vikt.

• Murloc

Du behöver äta mer.

Vad jag kan tänka mig skulle funka för dig är att du äter mer, bra mat, mycket protein, och tränar. Styrketräning, simning, kampsport.

Så att du formar kroppen mer, det kan vara det som gör du ser lite plufsig ut, om du förstår vad jag menar.

• Anonym

jaa jo jag vet men jag tar mig som aldrig tid för att träna, har en liten kille hemma men vi promenerar varje dag och jag äter nyttigt, jag vet inte för enligt andra så är jag fö smal, fast själv så tror jag att dom överdriver, är 166cm och pendlar i vikt mellan 48-53 ungefär.

• Ch Belair

Ts, du måste äta mer, även om du äter nyttigt räcker det inte, du kan omöjligt få i dig allt du behöver om du bara äter 500-1000 kcal om dagen.

• Knasiga morsan

Man går på svält om man äter mellan 500-1000 kcal om dagen och då kommer man verkligen inte att gå ner i vikt!! Då går man upp i vikt då kroppen sparar på allt som kommer ner för att den gått i försvar!!

• Anonym

vad är du rädd för? om du nu skulle bli lite mullig? undrar bara varör du är så rädd för att ha några kilos övervikt? att din kille skulle lämna dig eller något?

• Anonym

Anonym : nej han skulle inte lämna mig för det, han vill snarare att jag ska gå upp i vikt.
    jag vet inte ricktigt hur jag ska förklara varför det är ett så stort problem för mig men om jag blev tjock så skulle jag helt äneklt bli någon jag inte vill vara, har inget problem men andra som väger mer vill bara inte själv göra det, har en rättså stört syn på kroppsideal när det gäller nmig själv.

koko banan : jag går ner i vikt under svält, fått bevisat många gånger!

• Ch Belair

TS, har du inte tänkt på alla näringsämnen du missar? Skallen blir helt pajj om man inte får tillräckligt med näring och svälter sig, jag vet själv eftersom jag legat på sjukhus för svält. Du förstör dina organ och kropp.

Svar på tråden Så rädd för att bli tjock