Så rädd för att bli tjock
Jag har länge varit mer eller mindre besatt av min vikt och jag har varvat svält med att äta normalt sedan jag var 16 (är nu 20) jag har alltid varit väldigt smal (mitt bmi har aldrig varit över 18) men jag fick barn för lite över ett år sedan och jag vet inte om det är pga det eller att jag inte är tonåring längre men jag har börjat gå upp i vikt, jag räknade precis ut mitt bmi och såg att det ligger på nästan 20 vilket igentligen är helt normalt men inte när det gäller mig.. jag promenerar varje dag och äter för att gå ner i vikt (mellan 500-strax över 1000kcal/dag) men det går inte längre antagligen för att jag har hamnat i en period där jag varannan dag försöker acceptera och tycka om min kropp och varannan inser hur mycket jag gått upp och bara vill svälta igen..
kan ju förtydliga också att jag inte tycker att någon annan med mitt bmi är tjock, det gäller bara mig, jag kan ju själv se att jag inte är tjock men det känns ändå inte som att jag är tillräckligt smal..
Blir så avis på dom som är jätte smala och önskar bara att jag hade bättre "pli" på mig själv ibland..
jag vet inte ricktigt vad jag ville med det här inlägget men jag har aldrig pratat med någon om det här förutom min sambo men det känns ändå inte som att han försår så jag kännde bara att jag behövde skriva av mig lite..