• Carrorara

Folk med pitbulls gör mig arg!

Varför välja en hund som är avlad till att döda ? är det coolt ? duger inte en fredlig goldenretriver ? är det för töntigt ?
    Måste hunden ha kamplust och skrämma människor ?
    När jag hade katt var jag orolig varje dag när hon var ute att nån jävla pitbull skulle bita henne. Tycker inte pitbullhundar ska födas upp ens, det är synd om dem. De lever för kamp, inget kul liv.

• Svar på tråden Folk med pitbulls gör mig arg!
  • Carrorara

min mammas hund fick mamma en gång bära upp för en pitbull slet sig lös och jagade dem!! tillslut fick iaf ägaren (mamman till ägaren ) tag på kopplet och bara stod och skratta

• ros72
    Carrorara skrev 2007-10-15 10:30:58 följande:
    min mammas hund fick mamma en gång bära upp för en pitbull slet sig lös och jagade dem!! tillslut fick iaf ägaren (mamman till ägaren ) tag på kopplet och bara stod och skratta
    usch
  • Lurvenpajsaren

Folk som kan såpass lite om hundraser gör MIG arg!

Och jag är ändå bara en simpel kattägare...

• Niinaaa

Det är ju inte direkt hunden fel att den är som en är.
    Det är ägarfel!!!

• Nifelheim

Min "kamphund" äter inte katter, min "kamphund" har ALDRIG någonsin rört en annan hund med vilja att göra den illa, min "kamphund" älskar min son och vår flock över allt annat (i flocken ingår både barn, vuxna, katter och illrar)

En intressant tanke kan vara att Golden ligger bra mkt längre upp på listan med bettstatistik än var pitbullen gör.
    Det finns många anledningar att skaffa en pitbull istället för en Golden. I vår familj skulle en golden bli tokig och må skitdåligt, för oss passar APBT eller AST mycket bättre än ngn annan ras som finns.
    Sen håller jag med dig om att MÅNGA skaffar en pitbull utan att ha tillräcklig kunskap och skaffar den av fel anledningar.
    Jag skulle ALDRIG låta min hund bita en katt eller annan hund, den kontrollen är jag skyldig att ha över honom och jag skulle aldrig ge honom chansen ens fast jag är säker på att han inte skulle göra ngt.

Du skulle bara veta vem jag egentligen är!
  • Lola Jämtland

Höll du inte koll på katten när den var utomhus alltså?

Förövrigt så kanske du borde tänka på att alla hundar i samma ras inte är likadana.....

Golden ligger förövrigt i toppen på "bitlistan".

//Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Lurvenpajsaren

Undrar hur många gånger du får lov att skriva dessa inlägg..?
    Börjar det inte bli lite tröttsamt?

Nifelheim skrev 2007-10-15 10:35:12 följande:
    Min "kamphund" äter inte katter, min "kamphund" har ALDRIG någonsin rört en annan hund med vilja att göra den illa, min "kamphund" älskar min son och vår flock över allt annat (i flocken ingår både barn, vuxna, katter och illrar) En intressant tanke kan vara att Golden ligger bra mkt längre upp på listan med bettstatistik än var pitbullen gör. Det finns många anledningar att skaffa en pitbull istället för en Golden. I vår familj skulle en golden bli tokig och må skitdåligt, för oss passar APBT eller AST mycket bättre än ngn annan ras som finns. Sen håller jag med dig om att MÅNGA skaffar en pitbull utan att ha tillräcklig kunskap och skaffar den av fel anledningar. Jag skulle ALDRIG låta min hund bita en katt eller annan hund, den kontrollen är jag skyldig att ha över honom och jag skulle aldrig ge honom chansen ens fast jag är säker på att han inte skulle göra ngt.
  • Lurvenpajsaren

Klockrent!
    Lola Jämtland skrev 2007-10-15 10:35:40 följande:

Höll du inte koll på katten när den var utomhus alltså? Förövrigt så kanske du borde tänka på att alla hundar i samma ras inte är likadana.....Golden ligger förövrigt i toppen på "bitlistan".
  • Oneleg Jämtland

Om nu en pitbull bara skulle "leva för kamp".... lever en älghund "bara för jakt" den då?

Håller med "lurvenpajsaren"... skaffa information.

När ska det gå in i folks skallar att det är ÄGAREN som formar hunden... det är ÄGARENs ansvar att hunden är kopplad...

Själv har jag haft min Staff innan det en "fanns" mördarhundar... han är över 14år nu.
    Skulle jag skaffa hund igen skulle dte förmodligen bli en till Staff.

När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
  • Nifelheim
    Lurvenpajsaren skrev 2007-10-15 10:36:21 följande:
    Undrar hur många gånger du får lov att skriva dessa inlägg..?Börjar det inte bli lite

tröttsamt?
    Ganska ofta Men nä inte så värst tröttsamt, jag har alltid levt med dessa raser och visste vad jag gav mig in i när jag skaffade de även i vuxen ålder. Skaffar man en "kamphund" får man nog räkna med att ALLTID försvara sitt rasval. 
    Du skulle bara veta vem jag egentligen är!
Svar på tråden Folk med pitbulls gör mig arg!