tattines skrev 2013-09-25 23:32:39 följande:
Nej det menar jag absolut inte och jag har ju flertalet gånger skrivit att apbt kan visa starka instinkter till "fight" just pga deras avel. Jag har heller aldrig förnekat att en chihuahua inte gör lika stor skada som dessa hundar. Tror till och med att jag skrev i ett tidigare inlägg att en pitbull tex för större skada än en chihuahua. Tror nog att det är många raser som gör det iof ;) Något mer du undrar? Vet inte om du missat det jag skrivit och därför missförstår mig eller om du bara är ute efter onödigt tjafs.
Ledsen om jag missat något, men det är lätt hänt i en så lång tråd. Är inte ute efter onödigt tjafs, men jag tycker att det är vissa saker i diskussionen man inte ska glömma bort:
Dels att vissa hundraser är aggressivare än andra.
Dels att vissa hundraser i större utsträckning än andra drar till sig fel människor.
Kombinationen av dessa två faktum gör att vissa hundraser är riskraser, hur underbara och snälla enskilda individer än kan vara.
En restriktivare lagstiftning har i Danmark visat sig vara effektivt. Kanske kan vi lära oss något av det?