Inlägg från: Anonym (både och) |Visa alla inlägg
  • Anonym (både och)

Karriär kontra barn

Jag tycker att jag gjorde helt rätt val. Jag fick mina tre barn under tiden jag pluggade på högskolan, gjorde ett års studieuppehåll per barn. Nu när jag närmar mig 40 så har min karriär verkligen tagit fart. Då är det skönt att barnen är tonåringar (den sista är snart tonåring) och klarar sig själva om jag behöver jobba över någon kväll. Samtidigt ser jag mina jämnåriga kollegor som kämpar med karriärer samtidigt som de har riktigt små barn med dagis och en massa VABande. De har det betydligt tuffare än jag att få ihop vardagen.

För mig var det alltså helt rätt val att först få barn och låta karriären småputtra medans de var små, för att nu när de är större låta karriären blomma ut.

• Anonym (både och)

Anonym (mellan) skrev 2007-10-17 08:32:06 följande:

Intressant...Jag har en mittemellan sits. Har ett barn (som var ganska planerat) är 28 och NU tar karriären fart. Det händer massor och jag är ofta den första de frågar om något nytt händer. Det är bara att hoppa på tåget känns det som. Är projekledare för ett stort och viktigt projekt som kommer sträcka sig ett år frammåt.Sonen är nu 17 månader och jag som vill ha ca 2 år mellan barnen... Blir jag gravid nu kanske jag inte kan följa projektet i mål - dessutom mådde jag kass under första graviditeten så att vänta några månader löser inte problemet.Familj VS karriär.Har du några råd här TS?Ska jag hoppas på att det kommer fler gratiskarriärtåg eller ska jag frångå min familjeplanering och satsa på längre mellan barnen (fast jag egentligen inte vill...)
    Som andra redan har sagt: Familjen har du kvar, jobb kommer och går. Om du uppoffrar dig och väntar med nästa barn tills projektet är klart, tror du att företaget kommer ihåg det om fem år? Kommer du själv att komma ihåg det/ångra det?
Svar på tråden Karriär kontra barn