• Nötkaka

Vad har ni ovanför era soffor?

Det är väldigt tomt på tavlor & sånt ovanför våran soffa.
    Jag är sån som tröttnar snabbt på alla sådana "accesoarer" och har därför inte köpt något ännu.

Jag funderar på att framkalla foton på en canvas duk men kan inte hitta "rätt foton".
    Vad har ni ovanför era soffor i vardagsrummet?
    Bilder önskas

• Svar på tråden Vad har ni ovanför era soffor?
  • Dody
    Nötkaka skrev 2007-10-21 17:54:03 följande:
    Jätteläckert!!!!!!!Hur köpt du tapeten? Oftast får man ju beställa snygga tapeter men det är ju ingen vits om man bara skall ha lite grann? Fanns så lite i lager eller är det rester från en annan tapet?Jag har nog lagt ner målningen för tillfället. Åkte till affären och skulle inhandla färg och stod där och tittade och fattade nästan ingenting. Vilken färg skall man ha, oljefärg eller annat. Vilka penslar? Ja, det fanns massor med frågor så jag åkte därifrån. Helt plötsligt kändes projektet för stort men jag tänker börja måla men i mindre format tänkte jag.
    Jag hittade rullen på RUSTA för 39 kr!!!
  • Nötkaka
    Dody skrev 2007-10-21 19:29:47 följande:
    Jag hittade rullen på RUSTA för 39 kr!!!
    Va?
    Vilket fynd
    Måste kolla nästa vecka
  • Hannis S

sätt en lång tavellist, typ ikea har en  man kan sätta ihop flera st. då kan man lätt byta ut tavlor, ha en stor eller flera blandat. jag har fått plats med några ljuslyktor å. eller ett hyllplan med fina konsoller. 

• Dody
    Nötkaka skrev 2007-10-21 19:32:49 följande:
    Va? Vilket fynd Måste kolla nästa vecka
    De rear ut sina gamla tapeter. Finns lite olika fina med blad och en som ser ut som björklöv tror jag. Men det är nästan slut för det är ju otroligt billigt. Min tapet fanna bara i en rulle kvar och dessutom öppnad så fick riva av en bit....ful i början. Så fick den för ytterligare 10 kr rabatt så 29 tror jag. Men alla reas ut för 39....
  • Nötkaka
    Hannis S skrev 2007-10-21 19:33:02 följande:
    sätt en lång tavellist, typ ikea har en  man kan sätta ihop flera st. då kan man lätt byta ut tavlor, ha en stor eller flera blandat. jag har fått plats med några ljuslyktor å. eller ett hyllplan med fina konsoller. 
    Det är jättefint men det har jag haft i typ 4 år så nu vill jag ha annat men tack för tipset.
  • Nelly L
    Nötkaka skrev 2007-10-21 17:57:10 följande:
    Har du kort på det?
    Tyvärr inte, det övergår mina kunskaper...inte att ta kort men att få in kortet i datorn och sedan till denna sida!
  • DeAMiB

tavla

Jag Älskar Min Dotter Mest Av Allt
  • Jontefjonte

vi har en mörkbrun fondvägg med diskreta blommor i en annan brun ton. på väggen har vi ett ganska platt skåp (bestå ikea) med två dörrar i vitt (för filmer) sen har vi ganska kraftiga tavellister (vita från mio) som går i underkant av skåpet och löper längs med hela väggen. på dem har vi silvriga ljusstakar, en stor knallrosa tavla, en vas och en liten silvrig dam (bröllopsbägaren)
    det är himla fint tycker jag.
    jag själv avskyr att ha en vanlig tavla över soffan. det måste hända mer än så för mig.
    du kanske kan fästa ett snyggt tyg och hänga som en stor tavla?

• snillis

Ingenting eftersom soffan står mitt i rummet

• DeAMiB

en tavla

Jag Älskar Min Dotter Mest Av Allt
  • Nattskatta

Vi har två svartvita flygplanstavlor ovanför vår soffa. Det är verkligen mina favvotavlor!!!

• haberg

har ingen bild på det men har hängt upp ett mönstrat tyg bakom soffan, som en gardin. Den hänger uppifrån taket och ner bakom ryggstödet, jättefint!Lätt att byta till ett annat när man tröttnar!

• skuttmilf
    Nötkaka skrev 2007-10-15 14:18:28 följande:
    Jag funderar på att framkalla foton på en canvas duk men kan inte hitta "rätt foton".
    Hej, jag har en fondvägg i turkos/silver från Designers Guild bakom soffan så jag behöver ingen väggprydnad. Däremot undrar jag om du kan tipsa mig om var jag framkallar kort på canvas?
  • Mesangium

har ett svartvitt foto på mig och ett på sambon. svårt att tröttna på sig själv ;D

• LuRiGaBlAdLuSeN

Jag har tavellister i ek med hemmamålade tavlor, finns bilder i galleriet

• Jossan10

Vi har gjort som en stor träram och klätt den med tyg. Sen byter jag tyg lite då och då.

• Nötkaka
    skuttmilf skrev 2007-10-30 20:42:58 följande:
    Däremot undrar jag om du kan tipsa mig om var jag framkallar kort på canvas?

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m24253447.html

Ovanstående länk är till en tråd som jag startade när jag hade samma fråga som du.
    Där finns en del tips.
  • liljekonvaljer

jag har ljusa soffor och en JÄTTESTOR spegel med tung silverram över soffan. Just min bsetällde jag hos en glasmästare för typ tio år sedan och den kostade då runt tusenlappen. Glasmästare har massor av olika ramar, olika nyanser på spegelglas och annat kul man kan använda till speglar. Annars såg jag att Jysk har stora speglar man kan hänga vågrätt över soffan för runt 400 riksdaler. Just en spegel med bred ram ger en gammeldagas atmosfär till rummet, och som bonus studsar ljuset på ett fint sätt. Rummet känns livligare och större.

• logg81

Hi hi... jag har ingen soffa.... ännu... så jag har inte satt upp något på väggen där soffan ska stå. Men förmodligen blir det en gobeläng med ett jaktmotiv på...

Svar på tråden Vad har ni ovanför era soffor?