• danei

Brukar er sambo vara hemma om ni och barnen är sjuka?

Så vart man sjuk igen då Barnen har feber den äldsta har 39,5, själv har jag ont överallt näsan rinner halsen är helt igen svullen...huvudet dunkar. Men icke att min sambo stannar hemma o hjälper till nä han måste till jobbet!

Är så jävla less på han nonchalansa sätt, Han är typ aldrig sjuk utan han får lite ont i haslen o dan efter så är det bra så han har ingen förståelse för hur det är att vara helt slut o dessutom ta hand om två små barn som oxå är sjuka o gnälliga.

Är det bara jag som har en sån "underbar" sambo som hellre sticker till jobbet o skiter hur det går hemma?

• Svar på tråden Brukar er sambo vara hemma om ni och barnen är sjuka?
  • LuMa

Nä, har vi "bara" feber och är förkylda så behöver han inte stanna hemma. Då kan han lika bra vara på jobbet tycker jag.
    Har vi magsjuka däremot så är han hemma.

• Gestilja

Han stannar hemma om jag känner att jag inte klarar av att ta hand om sonen, hunden själv.

Theo 070424 + bebis i magen bf 080426.
  • Blå Flygare

Hittils har han inte behövt vara hemma när vi varit sjuka, men jag har varit hemma en gång när de var sjuka, och då var det magsjuka. Vanliga förkylningar fixar vi på egen hand, men blir det influensa så får han snällt stanna hemma.

• molly7272

hemma om jag mår väldigt dåligt

• Blackboard

Oftast stannar han inte hemma. Måste till en hel del övertalning - tyvär.

• Anna 06

Sambon stannar hemma om jag anser att jag är för sjuk för att ta hand om barnen själv. Det har hänt.

• Hannah76

Skulle jag vara så dålig att jag inte kunde ta hand om barnen eller om de båda var sjuka så att det inte funkade att vara hemma själv, så skulle han klart vara hemma.

• danei

Nä nu pratar jag inte om en vanlig förkylning utan jag är mer el mindre helt död...sover inget på nätterna för man får helatiden springa upp till bebisen, han har svårt att andas o så vill han ha nappen samtidigt...så man är supertrött oxå

• lövet2

Nej, det brukar inte vara aktuellt att maken är hemma för att jag är sjuk. En gång vid en kraftig magsjuka, tror jag, men inte annars. Det är liksom inget snack om den saken, utan här får ekonomin styra ...

• Mammasknodd

Så har min gubbe också  varit... Skiter totalt i mig när jag och sonen är sjuka samtidigt... Men nu senast vi var sjuka så var han faktiskt hemma för vård av sjukt barn... Nog för att han ändå ignorerar att jag är sjuk men han tog åtminstone hand om sonen... Jag var så däckad att jag inte kunde stiga upp ur sängen... Jo, han var hemma en gång i vintras också då jag hade vinterkräksjukan i en vecka...
    Karlar kan vara så okänsliga ibland!!!

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
Svar på tråden Brukar er sambo vara hemma om ni och barnen är sjuka?