• Anonym

Kan ett gravtest visa fel?

Jag har tidigare varit gravid och misstänker att jag är de igen, men kan ett test visa fel? Eller stämmer alltid de som är?

• Svar på tråden Kan ett gravtest visa fel?
  • Hallonröd

Ja det kan visa fel men det är sällsynt att ett test visar att man är gravid fast man inte är det. Man måste äta en viss medecin för att det ska bli ett sådant resultat har jag läst.
    Och det gör väl inte du väl..?...Flört

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • J essica

Om du får ett neg kan du vara gravid ändå bara att du tedtat för tisigt, isåfall få du testa efter ett par dgr igen om du fortfarande tror att du är gravid.
    Att det däremot visar plus när man inte är gravid är jätteovanligt.

• mammajonathan

Har en kómpis som gjorde 4 test innan det visade att hon var me sin son, sen tror ja de inte visade första testet me sin dotter heller....Så det kan visa fel....

• Anonym

Hallonröd: Nej, jag gör inte de. Grejen är den att de visade Neg. men jag litar inte riktigt på de. Jag har så många symptom som skulle vara possitivt. Mår illa¨lite då och då, ömma bröst + att dom läcker, trött osv....
    Jag vet inte, kan de bero på att jag inte gjorde testet av morgonurinen. Hur viktigt är det? kanske ska göra om de?

• Hallonröd
    Anonym skrev 2007-10-15 16:07:17 följande:
    Hallonröd: Nej, jag gör inte de. Grejen är den att de visade Neg. men jag litar inte riktigt på de. Jag har så många symptom som skulle vara possitivt. Mår illa¨lite då och då, ömma bröst + att dom läcker, trött osv....Jag vet inte, kan de bero på att jag inte gjorde testet av morgonurinen. Hur viktigt är det? kanske ska göra om de?
    Jaha men då kan det vara förtidigt....att det visar neg. betyder inte att du inte är gravid...som flera här redan har skrivit Flört

Trodde först att du menade åt andra hållet....
  • Hallonröd

Det är inte jätteviktigt att det är morgonurin, tetsten idag är så bra att det går närsom. Men det beror ju helt på hur mycket hcg-hormoner du hunnit producera.

• Anonym

Ja, de är ju de... men då stämmer de väl endå.
    Då är de nog förmodligen neg.
    Konstigt endå, varför min kropp är sådan då?

• sabinaa

En vännina sa till mig att om ett gravtest visar + så visar det alltid rätt. Alltid. Men om ett test visar negativt så kan det vara felaktigt.

• Anonym

ja fick negativt på gravtest då ja va i v.9 o dagen efter sestet så fick ja MF.. o visste då iten ens att ja va gravid så visst kan du va de du med..

• Anonym

Ok,,, kanske bäst att göra om de då.... om nån vecka
    är jag gravid borde jag vara runt vecka 6 eller 7 nu.

• Janlin

Men på testet står det att det typ i stort sett ska va helt säkert, tom att testa nästan omgående?
    Fast det finns väl undantagsfall förstås...

• Anonym

Tidigt i graviditeten så är det "säkrast" att testa med morgonurin då det är som mest koncentrerat.
    Testa på morgonen, det är alltid bäst!
    Lycka till.

• Anonym

Ja, jag ska vänta en vecka och sen göra de på morgonen

• lellitA

Ett test kan visa fel negativt men inte positivt Är testen negativt fast man vet med sig att mens och dyligt inte är som det ska är det bara att prova igen

• Anonym

Ja, ett graviditetstest kan visa fel. men bara åt ett håll.
    Visar det att du är gravid, kan det inte vara fel. I och med att man blir gravid så kommer ett visst hormon i kroppen som inte finns där annars. Däremot kan ett gravtest visa att du inte är gravid trots att du är det. Kanske för att du testat dig för tidigt. Säkrast är att gå till din vårdcentral och be dom hjälpa dig. Alltså att ta ett gravtest där. Lycka till!

Svar på tråden Kan ett gravtest visa fel?