Inlägg från: Zimlis |Visa alla inlägg
  • Zimlis

Bit statistik!

Hmm jag vet inte jag, men jag tycker verkligen att man ska se till antal hundar som finns av varje ras för att det ska bli en rättvis statistik.

• Zimlis

Hmm Det hjälper ju säkert
    Men det är klart för alla som har hundar som anses vara lite mer bitglada än andra är det säkert toppen att läsa att listorna toppas av "familjehundar" - nåja det är ju kanske inte så konstigt då de är vanligast.

LillaLulla skrev 2007-10-15 20:09:58 följande:
    Zchimla - jo, det finns ju lite olika sorters statistik där, frågade i en annan tråd hur man skulle tolka det men fick som svar att jag skulle sätta mig ner och tjuta en stund. ^^
  • Zimlis

Min golden-hanne jag hade tidigare blev ett mörkertal eftersom han högg grannfrun i benet - han var sjuk då och hade fått dille på att hata alla kvinnor. Hon valde att inte anmäla för det tog inte så illa = gick inte hål och dessutom så visste hon att han va sjuk och vi vet inte vad MEN något hade hänt när han va på djursjukhuset och han hade svårt för främmat folk överhuvudtaget efter den vistelsen.
    Han som aldrig visat direkta tendens till att va aggressiv tidigare va plötsligt helt totalförändrad och mötte främmande människor med dovt morr. Måste ju bara tala om att mina föräldrar bor ute på landsbygden så det va därför de valde att låta han leva kvar, men han fick aldrig mer gå lös efter den händelsen.
    Han gick bort för 2½ år sen

mogreta skrev 2007-10-15 20:15:26 följande:
    Eller så toppas listorna av Pit bulls och alla PB-älskare håller knipen så ingen golden-ägare får tag i listan
  • Zimlis

Min golden-hanne jag hade tidigare blev ett mörkertal eftersom han högg grannfrun i benet - han var sjuk då och hade fått dille på att hata alla kvinnor. Hon valde att inte anmäla för det tog inte så illa = gick inte hål och dessutom så visste hon att han va sjuk och vi vet inte vad MEN något hade hänt när han va på djursjukhuset och han hade svårt för främmat folk överhuvudtaget efter den vistelsen.
    Han som aldrig visat direkta tendens till att va aggressiv tidigare va plötsligt helt totalförändrad och mötte främmande människor med dovt morr. Måste ju bara tala om att mina föräldrar bor ute på landsbygden så det va därför de valde att låta han leva kvar, men han fick aldrig mer gå lös efter den händelsen.
    Han gick bort för 2½ år sen

mogreta skrev 2007-10-15 20:15:26 följande:
    Eller så toppas listorna av Pit bulls och alla PB-älskare håller knipen så ingen golden-ägare får tag i listan
  • Zimlis

Jag har bara träffat en PB o det va en urgullig liten valp som hade som farligaste vapen en svans att slå ihjäl mina ben med

Så min historia om min hund har ingenting med PB:s att göra

• Zimlis

Sanning med modifikation för det handlar ändå om gener och vad hunden har för instinkter från början och i sånna fall skulle man ju kunna lära vilken hund som helst att jaga och det kan man inte - enstaka individer går att lära MEN då är det inte rasbetingat längre för då går man på individen och det är inte alls samma sak.

Miiikaela skrev 2007-10-15 22:31:51 följande:
    tror inte på statestik. det beror på hur man lär hunden att vara. man kan få den snällaste hunden att bli agresiv och den elakaste att bli snäll.allt handlar om träning
Svar på tråden Bit statistik!