Inlägg från: Lotusblomman |Visa alla inlägg
  • Lotusblomman

Nedräkningstråd för junimammor!!!

61 dagar kvar!! Iiiih vad jag längtar!! Hoppas ni mår bra!! Kram Anna

• Lotusblomman

48 dagar kvar!! Jag lääängtar medan min sambo fasar inför förlossningen!! Lycka till och nu är vi snart i hamn alla junimammor

• Lotusblomman

29 kvar... vi längtar efter pyret nu!!!

• Lotusblomman

22 dagar kvar och öppen 2 cm!! Läkaren trodde INTE jag skulle gå tiden ut!! Tjoho, att man kan vara så lycklig över två cm:s betydelse!! Känns som en bit på vägen!! Hoppas ni mår bra junimammor:)

• Lotusblomman

hmp80: Jag gjorde en frivillig gynundersökning som man tydligen får chansen att göra den här tiden för att få ett andra utlåtande om det verkligen är huvet som ligger neråt eller inte.

Ida2: Nej, det är inte säkert. Men jag kan förstå hur du känner.. Jag har hela tiden hoppats på att slippa gå över tiden och det verkar ju som om jag får som jag vill!!

Lycka till båda två:) Hur som helst så väntar man ju på något underbart som kommer finnas hos en lääänge sen!! Men visst blir man less på att vänta!!

• Lotusblomman

Bea85 och Rona: Självklart kan det vara så!! Men just nu lutar det ju mer åt att jag slipper gå över.. hur som helst känns det spännande:) Det är så otroligt då man t.o.m. känner huvudet själv hur väl som helst!! Kram på er alla!!

• Lotusblomman

Rona: Jag kände ett riktigt tryck neråt och kände att förvärkarna ändrat sig och så, så jag bestämde mig för att känna om något kändes annorlunda därinne.. Lite mindre än pekfringret in känner jag bebisen huvud.. läkaren sa att längre ner kunde huvudet inte komma.. förutom då det är på väg ut då förstås!!

Så visst kan du känna efter.. det gör ju iaf ingen skada:)

• Lotusblomman

Rona: Smila har rätt.. då ska du nog itne känna efter själv.. om det är risk för att föda för tidigt undersöker man helst inte heller.. Du får nog vänta tills det är riskfritt och det inte gör något om bebisen kommer för tidigt.. du kan nog tine känna heller förrän huvudet är riktigt fixerat!!

Smila: vad skönt att ha jobbat klart!! Jag ahr ocå tagit mer tid för att vara hemma nu och kroppen tackar mig med mindre ryggvärk och jag känner mig helt utvilad.. såå skönt!!

Snart har vi våra små i famnen!!
    Kram på er junimammor:)

• Lotusblomman

Rona: jorå, visst känns det som om något är annorlunda.. men jag tror ju inte att det är på G förrän jag känner riktiga värkar.. har mycket sammansdragningar och molvärk ilningar i livmodertappen och längst ner i magen. Vi får väl se när h*n behagar att komma..

ja, då är den värsta faran över, men även om man vill ha sin bebis hos sig så är det ju bättre om bebisen får stanna ett tag till..

lillamy2: Ja, nätterna är väl inte underbara precis!! Besök på toaletten varannan timme och man ligger oskönt.. fast sen jag började vara hemma och vila mer och därmed fick mindre ont i ryggen så sover jag bättre eftersom jag inte har lika ont!! Men snart så kommer vi vakna av barnskrik istället;)

kram på er alla!!

• Lotusblomman

19 dagar kvar!! Kom bebiis:)

• Lotusblomman

18 dagar kvar och ikväll har slemproppen börjat lossna!! Tjoho, hoppas det inte tar så lång tid för värknarna att komma igång nudå.. Hade ju öppnat mig 2 cm i tisdags så jag hoppas att slemproppen inte återbildas!!

Jag känner mig så glad och uppspelt.. nu kan det ju iaf inte vara mer än någon vecka kvar tycker jag!!

Hoppas ni mår bra alla junimammor:)

• Lotusblomman

15 dar kvar... Vill träffa vår bebis nu:)

• Lotusblomman

9 dagar kvar till BF och 10 dagar kvar till student!! Så jag hoppas h*n kommer snart, så jag får vara med och gå ut!!

Kram på er junimammor!!

• Lotusblomman

Förresten.. är det några som fått än?? det har ju gått 3 dagar in i juni nu

kram på er junimammor!!

• Lotusblomman

Tänkte bara kika in å säga att jag fick en liten tjej i måndags!! Ha det bra alla ni som också fått och ni som fortfarande väntar!! Kram Anna och lilltösen

Svar på tråden Nedräkningstråd för junimammor!!!