Inlägg från: Flizan82 |Visa alla inlägg
  • Flizan82

Nedräkningstråd för junimammor!!!

64 dagar kvar!!

Hur är det med bebisens huvud? När ska det placera sig neråt?
    Huvudet hamnar ju i bäcknet, först rörligt, sedan ruckbart och sedan fixerat... men när är det meningen att detta ska börja?
    Jag minns inte hur det var med min förra...

Nu är jag i v. 30+6 och var hos BM i morse och hon sa att bebisen nu har huvudet neråt men att det är rörligt. Känns tidigt...

Hur är det med er andra?

• Flizan82

49 dagar kvar...

Det kryper sig allt närmare!

Men nu börjar lilltjejen verkligen pressa sig neråt. Känns som om jag ska tappa ut henne rätt vad det är

Hur är det med er allihop?

• Flizan82

22 dagar kvar tills jag går på semester SKÖNT!

• Flizan82

Bf 13/6

34 dagar kvar.

14 arbetsdagar kvar.

• Flizan82

Nu är det 25 dagar kvar!!
    Närmar sig med stormsteg verkligen. Jag känner massor med småvärkar och ständigt ilande neråt underlivet då bebisen stöter emot musklerna där nere. Min lilla tösa är fixerad och har varit det ett tag nu så vem vet hur länge det dröjer. Vill inte gå över denna gång i alla fall.

Kram på er

• Flizan82

22 dagar kvar!

Jag ska börja packa BB-väskan idag. Ska lägga ner saker som jag inte använder dagligen, men saker som jag absolut inte vill glömma :o)

Ska till BM idag och kolla läget med lillan.

Sköt om er!

• Flizan82

Det gör den inte...

Den räknar hela dagar som passerat. Dvs. Idag är det 20 dagar kvar till BF har passerat. Då räknar den med dagen + Bf-dagen.

Man har ju beräknad förlossning v. 39+6

• Flizan82

Jag är beräknad den 13:e juni och då har jag 20 dgara kvar om man räknar dagens datum + bf-dagen... (39+6)

När jag kommit till 40+0 så har jag ju "gått över" en dag.

Svar på tråden Nedräkningstråd för junimammor!!!