• substance

Nedräkningstråd för junimammor!!!

Snart är dags!

• Svar på tråden Nedräkningstråd för junimammor!!!
  • koje

36 Lååååååånga dagar kvar. O ont gör det för det mesta o orka något nä det gör man inte e ju helt slut på kvällarna. Vaknar tidigt på morgonen o kan inte somna om 4 var jag uppe idag. Sov sen en runda nu på fm. Städar nu så vi får se när jag somnar i kvää antagligen i soffan med alla barn runt mej klockan 8 somnar bäst när barnen e hemma o det är full rulle med ljud då knoppar jag in jätte skönt och brer mej värre än någonsin i soffan o snarkar så de får ha tvn högt de stakarna bara för att kunna höra vad de säger.

• solrosen74

35 dagar kvar och jag lider av en förlamande trötthet.vill bara sova dygnet runt nu,men det går ju inte med en 5 åring och en 10 åring hemma

• Lill frugan

36 dagar kvar.. Har mycket förvärkar. Är super trött konstant.
    Snart kommer bäsen!!!! Tjoho..

• Depsin1

30 dagar kvar här med...

Nu börjar mina besvär komma. Jag har känt av foglossning och massor av sammandragningar.

Jag var inne på förlossningen i lördags eftersom jag inte hade känt av bebisens sparkar. Tack och lov var allt OK med hjärtljud och ultraljud. När barnmorskan på förlossningen kommenterade alla mina sammandragningar från CTG-kurvan frågade hon samtidigt "du jobbar inget nu, eller?" Jo, sa jag. Jag sa också att i mitt jobb kan jag variera mellan att sitta och stå och att det är helt okej. (Jag vill ju inte bli sjukskriven).
    Nu i efterhand tror jag att hon tycker att jag borde sjukskriva mig på grund av alla sammandragningar som jag har.

Är det någon som vet om det är farligt med mycket sammandragningar??

• bebbe06

25 dagar kvar! Har mycket förvärkar men hoppas på att bebisen ska stanna kvar i magen några veckor till. Min man har just fått vattkoppor och jag vill ju att han ska kunna vara med när lilleman kommer...

• ucka

-33dar, 19 med jobb.
    Är väldigt trött, inte särskilt svullen ännu men det känns som om det är på väg... ska försöka med mycket vatten men det är ju så trist att pinka i tid och otid.
    Har inte packat ngn väska men vet var jag har allt så jag känner mig inte orolig.

• MossaQ

24 dagar, om jag räknar idag och BF-dagen.

/M

• ickelpicka

25 dagar kvar. Om jag får bestämma får plutten komma när som helst nu.

Svar på tråden Nedräkningstråd för junimammor!!!