• minimalin

If bilbarnstolshyrning?

Hej!

Jag funderar på att hyra en bilbarnstol hos If. De har BeSafe och de stolarna verkar vara väldigt bra!! Ni som hyr hos If, hur har kontakten fungerat? Är det värt pengarna? Hur har frakten och återfrakt fungerat?? Skulle ni rekommendera mig att hyra där??

Tänker hyra Sleep och 1-2-3 isåfall, för mitten stolen har jag redan i märket Secura, så när detta barn växt ur den lilla stolen, så ska han få ta storasyrrans stol och hon ska få en ny, större...!

• Svar på tråden If bilbarnstolshyrning?
  • STA

Jag hyr mina stolar där och är jätte nöjd. Det har varit smidigt med frakt och återfrakt.
    Innan man skickar tillbaka en stol så får du hem den andra först sen lägger man bara den gamla stolen i en påse som man får med  med adressen på och skickar tillbaka.
    Inget krångligt alls och jag har autogiro så de betalas automatiskt varje månad så jag inte behöver tänka på de.

Stolarna i sig är jätte bra. Be safe IZI Kid har fått bäst i test på flera olika tester, det enda som är lite minus är att dom är ganska krångliga att montera men det ska ju bara göras en gång och jag har inte jämfört med nån annan stol så alla kanske är lite småkrångliga vid montering, jag vet inte.

Men hur som helts så är jag nöjd med mina stolar och hur det funkar!

Bakom varje hög av sand finns guld för den som letar.....
  • Morrisen

Är ni medvetna om att det blir mycket dyrare att hyra än att köpa själv?
    Köpte Besafe Izi Sleep från PingPong i Tyskland tillsammans med barnvagn.

• minimalin

Hur mycket kostar en sån bilbarnstol från Tyskland då? Med frakt? Jag hyr för att jag inte har råd med en engångssumma i januari på en bilbarnstol...

• STA

Det blir nog lite dyrare att hyra men för min del som har tvillingar så blir det så mycket pengar på en gång att köpa två nya stolar. Nu betalar jag 160 kr i månaden för båda stolarna och de känns mer överkomligt.
    Dessutom om de skulle hända nått me en stol att den blir stulen eller skulle paja så får man en ny så de är ju en fördel med att hyra.

• kvinna 86

hur mycket kostar det i månaden att hyra?

• STA
    kvinna 86 skrev 2007-10-19 12:37:27 följande:
    hur mycket kostar det i månaden att hyra?
    Jag betalar 82 kr per stol och jag är inte kund hos IF sen tidigare, hyr bara stolarna där har inga försäkringar där.
  • kvinna 86

det var ju inte så farligt!

• trollbuset

hej, blev lite nyfiken...
    får man nya eller begagnade stolar?
    är priset detsamma hela hyrperioden?
    och hur länge är denna hyra (för alla tre stolar)?

• STA
    trollbuset skrev 2007-10-21 20:27:51 följande:
    hej, blev lite nyfiken... får man nya eller begagnade stolar?är priset detsamma hela hyrperioden?och hur länge är denna hyra (för alla tre stolar)?
    Man får nya stolar. Man kan välja hur länge man hyr. Jag har tagit hela paketet från babyskydd till sista stolen och den sista stolen får man behålla.
    Jag kommer betala i 4 år.

Gå in på www.if.se och kolla på hyra av barnstol där står de mer.
Svar på tråden If bilbarnstolshyrning?