• CyberHarmony

Ont i ligamenten v.21+3

Har vansinnigt ont i ligamenten, trodde det var äggledarna eftersom smärtan sitter där men BM sa att det växer fort och mycket just nu och att ligamenten inte riktigt hänger med.. och då kan det göra extremt ont... Det och alla sammandragningar man har känns bara hopplöst jobbigt.. Har inte sovit på flera nätter..  =(

Kryper ihop som en boll för att det inte ska kännas så mycket.. Idag sitter jag på jobbet och har ont.. lite svårt att krypa ihop som en boll då...

Nån mer som har liknande?? Vad gör ni åt smärtan??

(¯`°?.¸ ♥ Familjen är mitt allt ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ont i ligamenten v.21+3
  • Anna Antonio

Jag har haft ont i ligamenten jag me.. Tycker du ska gå hem å vila.. det hade jag gjort..

• Hemliga 72an

Jag har tagit värmedyna eller vetekudde när jag hade sådana besvär.

• CyberHarmony

Jo men hem och vila går ju bara en stund, sen börjar man fundera om man ska tömma diskmaskinen.. Lika bra att vara på jobbet kanske, sitter ändå inne på mitt kontor..  Gäller bara att håla god min och de flesta vet vad man går igenom... Vill dock kunna lindra det..

Värmedyna eller liknande låter bra.. borde skaffa en sådan... 

• Allram

Å vad skönt att höra en till som haft ont i ligamenten. Jag hade hemska veckor för två veckor sedan (18-20) då jag knappt kunde gå efter att ha suttit stilla ett längre tag. Det kan ff göra ont men nu verkar det ha släppt lite... Jag trodde det var något fel eftersom jag hade så ont men precis som din BM så sa min att det var ligamenten och muskler som flyttade sig osv. Jag hoppas att det går över för dig så småningom. För mig har det hjälpt att röra på mig. Promenader och att försöka kombinera mitt arbete med att stå framför datorn istället för att sitta och röra på mig ute i korridorerna. Det funkar ju så länge man inte har andra problem såsom foglossning eller bäckenproblem. Har du, TS, haft särskilt ont då du gått på toaletten och tömt blåsan också? (för mig har det varit så).

• CyberHarmony

Allram: Nej, det känns inget särskild när jag går på toaletten.. och hoppas det inte kommer att göra det.. Folk brukar säga: Visst är det härligt att vara gravid.. Vad säger man när man har ont och har lust att be dom fara och flyga..  =o)

• Allram

Know the feeling. Jag tycker inte graviditeten varit särskilt "härlig" eller "mysig" hittills som halva svenska kvinnliga befolkningen annars verkar tycka ;)

• CyberHarmony

Håller med ....    Glad

• Malle83

Hej. Jag har oxå ont i ligamenten, är i v 22+2. Jag ringde till min bm och jag fick komma till henne och det visade sig att jag hade en urinvägsinfektion. Nu käkar jag pencilin och visst har jag fortfarande ont i magen (i ligamenten antagligen) men inte lika mkt. MVH Malin

• Samasa
    Allram skrev 2007-10-16 12:50:29 följande:
    Å vad skönt att höra en till som haft ont i ligamenten. Jag hade hemska veckor för två veckor sedan (18-20) då jag knappt kunde gå efter att ha suttit stilla ett längre tag. Det kan ff göra ont men nu verkar det ha släppt lite... Jag trodde det var något fel eftersom jag hade så ont men precis som din BM så sa min att det var ligamenten och muskler som flyttade sig osv. Jag hoppas att det går över för dig så småningom. För mig har det hjälpt att röra på mig. Promenader och att försöka kombinera mitt arbete med att stå framför datorn istället för att sitta och röra på mig ute i korridorerna. Det funkar ju så länge man inte har andra problem såsom foglossning eller bäckenproblem. Har du, TS, haft särskilt ont då du gått på toaletten och tömt blåsan också? (för mig har det varit så).
    Så har jag med!! Speciellt när jag går på toa och ska trycka på så att kisset kommer ut...(hihi, lät kul), då känns det som håll i äggledarna typ. Men BM sa att det var ligamenten som töjde ut sig och livmodern som jobbade.
  • mimmimor

jag var inlagd på sjukhus...så ont hade jag av ligamenten.. Ta 2 st alvedon när de är som värst.

• CyberHarmony

mimmimor: Oj vad det så illa??!! Fast jag förstår dig.. låg själv dubbelvikt i sängen och lipade som en unge..

• Pluffsan

Hade också ont i ligamenten under min första graviditet. Jobbade på ett jobb med mycket tunga lyft. BM sa till mig att ta det lite lugnare och försöka vila mer. Och det hjälpte lite men inte helt.
    Gravid igen och hoppas att inte jag får problem med det igen.
    Lycka till och hoppas det blir bättre för dig!

• blipblop

Aha. Jag har ont överallt runt höfterna och nu i jumskarna. Kan det vara ligamenten? Hur känner man det? Jag har ischias och nu även något som ilar i vänstra ljumsken.

Svar på tråden Ont i ligamenten v.21+3