• Änglatuss

Gravid med rosenrot :-D solskenshistorier!

Måste bara fråga er här i väntabarn forumet
    har försökt bli gravid nu i 8 månader, är inne på vårt 9:e försök och i går började jag äta rosenrot... vet att det kanske inte ökar fertiliteten men ändå, vore kul om man kunde se nån statestik! Ni får gärna klicka i erat svar.. skriv gärna i tråden..

Jag ska ha Ägglossning här i dagarna, trodde jag skulle ha det idag då jag hade så mycke symtom på det igår, men tempen säger nå helt annat.. men iaf, började äta rosenrot i går och slutade amma den 2 oktober så nu hoppas jag innerligt att det tar sig..

vill så gärna ha en liten till och det är NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! eller ja om 9 månader

~ ♥ ~ Fanny ♥ 060331 ~ ♥ ~ Bebisförsök 9, Bim 5/11 ~ Är det någonsin våran tur???
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gravid med rosenrot :-D solskenshistorier!
  • Änglatuss

låter himla spännande ska alltså käka rosenrot några dagar till

kan ha äl dag 14 som dag 19

idag på dag 11 så iaf 1 vecka till

• pelagonia
    Familjen Söderström skrev 2007-10-17 10:05:42 följande:
    låter himla spännande ska alltså käka rosenrot några dagar till kan ha äl dag 14 som dag 19 idag på dag 11 så iaf 1 vecka till
    Lycka till !
    Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Lärarn

Tog sig för oss på 7:e försöket efter MA. Den månaden åt jag full kur RR, alltså två om dagen. En på morgon och en em. från mensens första dag till ungefärlig ÄL. Slutade nån dag innan jag trodde det var dags för att vara säker på att inte äta dem för länge. En sån förpackning som räckte de dagarna kostade 149 :- och det var det värt!

Kan ju inte lova att det var RR som gjorde det, men det skadar ju knappast att prova!

• MrsJoones

Hm..jag åt en tablett om dagen + två tabl omega 3 i ett halvår drygt. Ingen kur utan jag bara körde på liksom. Hade bara som mål att ställa in kroppen i normal hormonbalans efter år av p-piller och p-sprutor...

(¯`°?.¸ ღ ♥ En liten tjej i magen. BF 26/10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • pelagonia
    Lärarn skrev 2007-10-17 10:22:28 följande:
    Tog sig för oss på 7:e försöket efter MA. Den månaden åt jag full kur RR, alltså två om dagen. En på morgon och en em. från mensens första dag till ungefärlig ÄL. Slutade nån dag innan jag trodde det var dags för att vara säker på att inte äta dem för länge. En sån förpackning som räckte de dagarna kostade 149 :- och det var det värt!Kan ju inte lova att det var RR som gjorde det, men det skadar ju knappast att prova!
    GRATTIS !!
    Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Änglatuss

tar också 2 tabletter omega 3 samt vitamin kvinna på kvällarna

• Glad i hågen

Jag började ta rosenrot i våras för att jag var trött och slut och hade mycket att stå i. Hade då inte hört något om att det kunde ha effekt på fertilitet.

Sen höll jag uppe under semestern och började ta lite sporadiskt vid behov igen i höst.

Och visst, jag blev gravid betydligt snabbare den här gången än med första barnet. Men ÄR det verkligen bevisat att det påverkar hur lätt man blir gravid?

• jen bossman

vågar man äta rosenrot när man är gravid? jag sa till en vän häromdan att jag var så trött och då rekommenderade hon rosenrot. hon sa att man blir jätte pigg av dom, stämmer det?

• Änglatuss

rosenrot ska inte ätas då man är gravid

• iii83

Visste inte attt rosenrot kunde ha effekt, men har ätit det varje dag i två år (mår såååå bra av det) och det tog på första försöket

• Änglatuss

slutade äta rosenrot i fredags, hade äl igår (tisdag)
    kanske inte hjälpte mej nått men nu vet jag då det, ska äta rosenrot så fort mensen kommer

Svar på tråden Gravid med rosenrot :-D solskenshistorier!