• karinagumman

fadderbarn....?

min mamma och sambo har varsitt fadderbarn och nu e jag avis och vill ha ett eget...
    kanske kan det komma att bli så att jag blir med fadderbarn och eget samtidigt... så min blivande bebis får ett syskon...

men jag kan så lite... om företagen som engagerar fadderbarn..
    får man personliga brev och teckningar?????

min mamma och sambo har genom sosbarnbyar och de får bara standardbrev skrivna av sosbarnbyar och jag skulle vilja att det blev lite mer personligt...

berätta och övertyga mig

mellan äl och bim försök 7
  • Svar på tråden fadderbarn....?
  • Chaplin

Vi har ett fadderbarn via plan. Pengarna man skickar går till projekt i byn där barnet bor, till exempel för att se till så att alla får rent vatten.

Breven vi får är personliga och vi får kort och teckningar och ibland någon present. Har fått halsband och en sjal. Och det går att skicka presenter också genom Plan, typ papper och pennor och sådant.

• karinagumman

ja va fa* jag slår väl till...

skriver du dina brev till ditt fadderbarn på svenska???

• Panter tanten

ÅÅÅ det verkar så spännande.
    Jag har oxå funderat jatte mycket på de.
    Vad betalar du?
    Går pengarna bara till byn eller har "ditt" barn några förmåner (typ riktiga skor osv)
    Vad finns det för garantier att pengarna kommer fram?

ÄLSKAR MIN PRINSESSA, BF 6 NOV
  • Jen83

Vi har oxå fadderbarn genom PLAN & är jättenöjda. Så kul när man får personliga brev & kort!

Chaplin skrev 2007-10-16 12:42:13 följande:
    Vi har ett fadderbarn via plan. Pengarna man skickar går till projekt i byn där barnet bor, till exempel för att se till så att alla får rent vatten.Breven vi får är personliga och vi får kort och teckningar och ibland någon present. Har fått halsband och en sjal. Och det går att skicka presenter också genom Plan, typ papper och pennor och sådant.
  • Chaplin

Vi skriver breven på engelska. Minns inte om man måste det. Men om man inte skriver på engelska så skulle brevet i så fall behöva översättas 2 ggr och det tar ju extra tid. Först från svenska till engelska och sedan från engelska till det lokala språket.

karinagumman skrev 2007-10-16 12:44:15 följande:
    ja va fa* jag slår väl till...skriver du dina brev till ditt fadderbarn på svenska???
  • Chaplin

Vi betalar 200 kr/månad.

Man får en rapport från PLAN några ggr per år där det står om vad för projekt de håller på med. "Mitt" barn får inga särskilda förmåner utan det går ut på att alla som bor i närheten ska få det bättre.

Gå gärna in på deras websida och läs mer!

www.plansverige.org/faddersidan/

Panter tanten skrev 2007-10-16 12:49:40 följande:
    ÅÅÅ det verkar så spännande.Jag har oxå funderat jatte mycket på de.Vad betalar du?Går pengarna bara till byn eller har "ditt" barn några förmåner (typ riktiga skor osv)Vad finns det för garantier att pengarna kommer fram?
  • karinagumman

nu har jag blivit med fadderbarn... om två veckor kommer välkomstbrevet från plan...
    spännande väntan

• jeli79

Jag har oxå precis blivit fadder fast genon sos-barnbyar. Fick lite papper och brochyrer idag och om ca 3 veckor får jag brev och kort på mitt fadder barn. Har tänkt på detta i många år nu och det känns super bra att äntligen tagit tag i det.

• karinagumman

tackar för alla kommentarer.. men puffar samtidigt....

jag vill höra alla era historier...

Svar på tråden fadderbarn....?