• colazero

Betyder rå äggviteliknande äl-flytning att ägget HAR släppt?

När man har PCO så försöker ju kroppen släppa ägg lite titt som tätt och man kan ha trådiga, sega, rikliga flytningar, men är den helt genomskinliga äl-flytningen (som jag brukar få sista flytningsdagen) bevis för att ägget till slut har släppt?

• Svar på tråden Betyder rå äggviteliknande äl-flytning att ägget HAR släppt?
  • Krusbär

Den sista dagen med äl-flytning är ofta den dag som ägget släpper. Om det nu släpper, det finns tyvärr inga bevis än graviditet. Lycka till!

• colazero

Tack för svar!

Nån mer som har nåt att tillägga

• vill bli mamma i år

Ja, jag vet inte riktigt. Har precis gjort ivf, vilket ju så klart är lite annorlunda, men då fick jag äl-flytingar utan att äggen släppt.

• colazero

Ja jag vet ju att ägget inte släpper varje gång, men så är det inte varje gång jag får just den där äggviteflytningen som är helt genomskinlig... äsch att det ska va så jäkla svårt att veta!!

• Elgina

Jag brukar ha äggviteflytningar ca 2 dagar innan ÄL

• Bispan

Jag har alltid äggviteflytningar flera dagar runt ägglossning.

• Night sky

Jag har PCOS och har äggvite-flytningar, men alla äl-test visar negativt = ingen ägglossning.
    Så har man PCO eller PCOS kan man inte vara säker på äl bara för att man har dessa flytningar.
    Jag har själv dessa funderingar... *suck*

• shark

hej! jag testade äl stickor i ons o det visade + o jag fick denna sega äggvite flytning i går. hur kan det komma sig? någon som vet?

Svar på tråden Betyder rå äggviteliknande äl-flytning att ägget HAR släppt?