• Anpema

Hur ser jag min hudton?

Vill köpa mineralsmink, bl.a en foundation...men har ingen aning om vilken hudton jag har. Ser liksom inte om den drar åt rosa eller gult. Provade en kompis "golden beige" och tyckte att den såg smutsig ut på mig...ska jag anta att jag har en rosa hudton då? Är väldigt ljus i hyn med svaga fräknar.

• Svar på tråden Hur ser jag min hudton?
  • Anpema

Ja, jag tror också det...men hugaligen för att åka ända in till "stan" med mitt osminkade, likbleka fejs och visa upp det i lysrörsbelysning! Risken finns att expediten blir snöblind!

• TezzyBump
    Anpema skrev 2007-10-16 17:56:10 följande:
    Vill köpa mineralsmink, bl.a en foundation...men har ingen aning om vilken hudton jag har. Ser liksom inte om den drar åt rosa eller gult. Provade en kompis "golden beige" och tyckte att den såg smutsig ut på mig...ska jag anta att jag har en rosa hudton då? Är väldigt ljus i hyn med svaga fräknar.
    föredrar du gult guld eller vitt guld?
    kalla eller varma färger? blir du rödbrun eller gulbrun på sommaren?
  • TezzyBump
    TezzyBump skrev 2007-10-21 20:49:02 följande:
    föredrar du gult guld eller vitt guld?kalla eller varma färger? blir du rödbrun eller gulbrun på sommaren?
    gult guld, varma färger, gulbrun = gulaktig underton
    vitt guld, kalla färger, rödbrun = rosa underton
  • Anpema

Tack TezzyBump!! Ska nog ha en rosa underton då...finns foto på mig i mitt bildgallerie. Om jag bara får ikonen att synas i min pres, vill säga. Verkar vara något skumt med sajten ikväll.

• Tyshaa

du kan aven va neutral, det basta ar ju att ta med dig prover fran butiken och sedan lagga pa foundationen i ansiktet och kika i en spegel utomhus i alla ljus for att se om det liknar fargen pa halsen och sa att det smalter in utan skarvar.
    Det e jatte svart att se i affarens dagsljus lampor, det blir alltid fel enda nar man gar ut!

• Fridapida

Det kan vara svårt att se om man ligger väldigt nära neutral. Man kan prova att hålla sin hand mot en vit yta, A4-ark. Tycker du att handen ser gul eller rosa ut?

• Surface
    Anpema skrev 2007-10-21 21:03:24 följande:
    Tack TezzyBump!! Ska nog ha en rosa underton då...finns foto på mig i mitt bildgallerie. Om jag bara får ikonen att synas i min pres, vill säga. Verkar vara något skumt med sajten ikväll.
    http://www.familjeliv.se/hem/anpema/galleri.php

så nu kan man komma in även utan ikon
    Se auderis delere orbem rigidum meum!
  • Fridapida
    Anpema skrev 2007-10-21 21:03:24 följande:
    Jag tycker du verkar vara lite kall till neutral i tonerna. Men det är väldigt svårt att se på ett foto eftersom ljuset spelar stor roll.
  • FruÄdel

ett bra ställe att prova på är även insidan av handleden, på ovansidan av handen kan man ofta vara lite mer solbränd, ha fräknar eller, om man är lite äldre, vara lite rynkig.

• Anpema

Surface - Åhhh, tacktacktack! Ska lägga in länken i min pres så länge!

Fridapida och FruÄdel - ja, jag misstänker att jag är "kall"...trots rödlätt hår och gröna ögon. Min hudton stämmer liksom inte med resten av mina färger. Kan säga på en gång att min hand ser rosa ut mot ett vitt pappersark...och min handled är definitivt "kall", så vit att den ser blå ut - med rosa inslag !
    Så enkelt kunde det vara alltså! Tack, tjejer!

• Fridapida
    Anpema skrev 2007-10-22 06:09:45 följande:
    Surface - Åhhh, tacktacktack! Ska lägga in länken i min pres så länge!Fridapida och FruÄdel - ja, jag misstänker att jag är "kall"...trots rödlätt hår och gröna ögon. Min hudton stämmer liksom inte med resten av mina färger. Kan säga på en gång att min hand ser rosa ut mot ett vitt pappersark...och min handled är definitivt "kall", så vit att den ser blå ut - med rosa inslag!Så enkelt kunde det vara alltså! Tack, tjejer!
    Färgen på huden kan vara kall även om man har varma färger för övrigt. De flesta naturligt rödhåriga är kalla i sina hudtoner.
  • TezzyBump
    Fridapida skrev 2007-10-22 14:59:16 följande:
    Färgen på huden kan vara kall även om man har varma färger för övrigt. De flesta naturligt rödhåriga är kalla i sina hudtoner.
    som kirshti tomita(osäker stavning) från idol
Svar på tråden Hur ser jag min hudton?