• AmandaPitkänen

Spray tan??

Vill bli brun, men egentligen vill jag inte sola solarium, då det är skadligt.

Spray tan, hur är det? Hur länge sitter det, hur mycket kostar det och hur blir resultatet? Villl veta allt

• Svar på tråden Spray tan??
  • barnkär01

Jag kör med en spraytan som heter "Tancan", man får jättesnygg färg av den, inte alls orange som många andra lotions etc ger. Den kostar ca 249 kr så den är väl inte så billig, men bra! nu på vintern räcker den länge, för då behöver man ju inte spraya hela kroppen. Peela kroppen innan så sitter den längre, det brukar sitta upptill en vecka ungefär, beroende på hur mkt man duschar etc.

• AmandaPitkänen

jasså du gör själv? Men visst kan man göra det på en "salong" (eller vad heter det?) också om man inte vågar på sig det själv?

• pajas01

jag betalade för två besök 600kr.. men de kostar runt 300-400

men de håller ju cirka 10 dagar bara... jag har föröskt själv men de e svårare.. jag tyckte de va lättare att först göra de på salong sen iefterhand lägga på själv eller ah sambon gjorde de på mig..

• AmandaPitkänen

oj, bara 10 dagar?? Då var det lite dyrt med 3-400 kr tycker jag... trodde det höll iaf i en 2-3 veckor...

• barnkär01

Det är bara slöseri att göra på salong. För det första är det DYRT och för det andra snålar de gärna på färgen Jag gjorde på salong förut och fick inte alls lika mkt färg som ja ville, blev mkt bättre när jag gjorde själv. Visst man kan tycka 249 kr är dyrt men då räcker de till flera behandlingar (till skillnad på salong) Min sambo brukar spraya mig i duschen, iaf om man ska göra helkropp. Annars är det inga problem att göra själv om du bara ska göra tex armar, ansikte och hals. Det är inte svårt, kroppen tar bara åt sig en viss mängd, så det blir inte fläckigt. Men spraya inte för mkt, spraya hellre för lite första ggn och bättre på vart efter.Och spraya en bit ifrån. Lycka till!!

• Nilsson1

Jag andvänder oxå tancan..det blir skit snyggt. Men det kan va svårt att spraya på sig själv. Man måste va noga med att spraya långt ifrån å tunna lager. Min kostade 229..Å det tycker jag e billigt för solspray som iaf brukar ligga på 300 - 400 kr.

• Novaliss

Hur luktar tancan? Tycker att de flesta brun utan sol luktar riktigt obehagligt..?

• Latino

Undrar också över lukten... Och var köper man Tancan? Har letat länge efter just den.

• Millan83

jag köpte ldbs brun utan sol på netto i våras. kostade 35 spänn och är det bästa jag haft!! :P

sitter bra och tonas gradvis bort! orkar inte peela för mycket heller å behöver inte det heller! ;)

• Nilsson1

Jag tycker tancan luktar fräscht. Men jag är inte så känslig för lukter heller..Det luktar ju ganska starkt när man precis sprayat på. Men efter 5 min känner jag ingen doft. Känner mig bara mkt fräschare. Jag köpte tancan på min kompis frisör salong. Tror att man kan hitta den på vissa salonger. Den säljs nog inte i vanlig affär..typ åhlens.

• goteborgemma

Jag tyckte mig se ett av de ställena som jag har varit på här till ett grymt pris fast jag betalade ordinarie pris typ 350 kr

http://www.collectiveshopping.se/deal/d8b64689d28e4999896cbba81c8e3b4e

Jag har bara bra erfarenheter av spraytanning när jag har gått till de ställen som gör det för hand. Då brukar det bli jämnt och personalen brukar vara mycket mer medveten om sina vätskor så att de inte blir oranget, de e mer än vad de ställena som bara har soldusch blir…för där blir det fläckigt kan jag lova er.

Svar på tråden Spray tan??