• U name It

EGYPTEN

Ja äntligen är det dax för oss att se detta underbara land!!! Vi ska åka en nilen kryssning en vecka o sen en sol vecka i Hurghada. Finns det några tips och sånt man måste tänka på mer? vad ska man akta sej för? blir alla verkligen magsjuka där? Längtar sååååå det gör nästan ont faktiskt!!!!

• Svar på tråden EGYPTEN
  • BunY
    Banana82 skrev 2007-10-26 09:45:44 följande:
    jag hade knälång kjol och linne och tja, ett tag skakar man av sig det, emn får du höra kommentarer i en vecka, varje dag så mår man inte så jäkla bra till sist. Jag hade inte så små kläder utan knälånga kjolar och vanliga linnen
    jag var i israel 2 veckor för några år sedan, då fick jag en massa skamliga förslag varje dag, männsikor som visslade, och skrek och glodde osv osv.. då var jag 16 och ärligt, jag bryr mig inte så mycket. Dem får gärna hålla på, dem skämmer bara ut sig själva.. Var va du någonstans?
  • Banana82
    BunY skrev 2007-10-26 09:53:34 följande:
    jag var i israel 2 veckor för några år sedan, då fick jag en massa skamliga förslag varje dag, männsikor som visslade, och skrek och glodde osv osv.. då var jag 16 och ärligt, jag bryr mig inte så mycket. Dem får gärna hålla på, dem skämmer bara ut sig själva.. Var va du någonstans?
    hurghada, egypten, men det handlade i mitt fall inte bara om kommentarer, det kan jag ta, men när människor tafsar på mig, min rumpa och mina bröst då känner jag mig bara kränkt
    Det är skillnad på att ha tid med en annan människa och på att ha tid för en annan människa.
  • BunY
    Banana82 skrev 2007-10-26 09:56:54 följande:
    hurghada, egypten, men det handlade i mitt fall inte bara om kommentarer, det kan jag ta, men när människor tafsar på mig, min rumpa och mina bröst då känner jag mig bara kränkt
    det är tråkigt, men jag är van vid sånt, tonåring i sverige på 2000-talet, då får man bara "tacka och ta emot", så tror inte att jag kommer bli chockad och ta åt mig bara för att jag är i ett annat land.
  • Lilu
    Banana82 skrev 2007-10-26 09:56:54 följande:
    Oj....jag har oxå varit där.....men märkte inte något alls av det. Nu har jag ingen kropp som folk uppmärksammar på sånt sätt att den skulle vara snygg men ändå. Tror att jag hade märkt om de hade gjort så mot andra. Tråkigt att du fick sånt intryck från sånt härligt ställe.
    (¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • U name It

Nu hörrni är det inte alls länge kvar!!!! Det är ca 30 - 32 + i Hurgahadá nu... o här hemma ska det komma snö!!! Har köpt tabletter travello handsprit hand savetter mygg medel hahahha listan kan bli hur lång som helst! kramar

• BunY

nej inte alls långt kvar! Vi åker imorgon Båten går halv 5 på morgonen Har också köpt våtservetter o alcogel

• Lequisha

Vad härligt. Gillade Egypten skarpt.
    Ett tips bara OM ni nu blir magsjuka. Vilket inte alls är säkert
    Men om, så köp medicin i förväg på ett apotek på plats. Deras magmediciner är gjorda för just de baciller man kan få i sig där. De funkar ofta mycket bättre än vår svenska medicin. Dessutom är det superbilligt så det är absolut värt det.
    Be att få "de gröna pillrena". Tabletterna är inte gröna utan det är den lilla plastförpackningen de är packade i som är
    Vid minsta lilla magknip tar man en och sen en till ett par timmar senare. Funkar jättebra.
    Trevlig resa.

• U name It

Åh tack för tipset!

BunY, ha en trevlig resa!!!

Jag har 8 dar kvar....

Lequisha skrev 2007-10-30 15:29:41 följande:
    Vad härligt. Gillade Egypten skarpt.Ett tips bara OM ni nu blir magsjuka. Vilket inte alls är säkert Men om, så köp medicin i förväg på ett apotek på plats. Deras magmediciner är gjorda för just de baciller man kan få i sig där. De funkar ofta mycket bättre än vår svenska medicin. Dessutom är det superbilligt så det är absolut värt det. Be att få "de gröna pillrena". Tabletterna är inte gröna utan det är den lilla plastförpackningen de är packade i som är Vid minsta lilla magknip tar man en och sen en till ett par timmar senare. Funkar jättebra. Trevlig resa.
  • solstraalen

Min 8åriga son är i hurghada nu med sin pappa, bara på tal om de liksom

Får se om de blivit magsjuka, de förberedde sig inte alls. =)

Mamma till Anton 9910-,Saga 0512- och Josef 0706-
  • BunY

U name It skrev 2007-10-31 06:54:58 följande:

Åh tack för tipset!BunY, ha en trevlig resa!!!Jag har 8 dar kvar....
    tack om 24 timmar sitter vi på flyget
Svar på tråden EGYPTEN