• Maxie

Förlossningsförberedande akupunktur?

Nån som provat förlossningsförberedande akupunktur - alltså akupunkturbehandling några veckor före förlossning? Erfarenheter? Har ni skäl att tro att det bidragit till ett kortare förlossningsförlopp t ex? Har det haft nåt slags smärtstillande effekt?

• Svar på tråden Förlossningsförberedande akupunktur?
  • Flisa

Jag har fått akupunktur pga foglossning och även förberedande inför förlossningen vilket jag tror har haft bra effekt första förlossningen tog 10 timmar från första funderingen om det var på gång tills att han var ute och jag klarade mig bra på lustgas, nr 2 tog 4 timmar och även där gick det bra med lustgas så jag tror absolut på det. Mig har det hjälpt mycket både under graviditeten och vad jag själv tror under själva förslossningen. Absolut värt att prova. /Flisa

• Maxie

Flisa: Tack! Ja, jag har ju bäckenuppluckringsproblem jag med så det kanske vore nåt. Låter bra med så korta förlossningsförlopp!

• Malin K F

Jag fick akupunktur för min foglossning förra gågnen och det var bra. VILLE ha under förlossningen också men fick inte det. vet ej varfrör.

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • Maxie

Malin: tack. Konstigt att du inte fick under förlossningen. Var födde du nånstans? Kanske visste de inte hur man gör?

Svar på tråden Förlossningsförberedande akupunktur?