• Turnit

    Xtravagansa

    Annika....bra tråd du startade!!!

    Liten presentation av mig. Är en gift kvinna i sina bästa år...alltså 38. Bor med man och barn i ett samhälle norr om GBG.....Ytterby.
    Har i ett par års tid försökt få en liten bebis med hjälp av ICSI...men inte lyckats.
    Nu gör vi en paus medans jag käkar pulver för att se om jag sen kan ha en chans att lyckas bli på tjocken.
    Jobbar som undersköterska på en rehabavdelning men ska till våren börja plugga. Har sökt högskola och kommer även att söka komvux...ifall jag inte kommer in.

    Mina barn är 13, 15 och 17....har hund, katter och kaniner....

    Intressen....det som gör livet roligt...kan vara promenader, fika med tjejkompisar, tidigare var det jobbet...inte nu längre.

    Skriver viktblogg...men den kan bara ses av vänner i adressboken. Vill ni kunna läsa så lägger jag till er. Tjoa så jag vet.

    Kram....nu ska jag sova....

    ps...jag gillar verkligen dessa shaker...de är ju goda!!!!


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit

    Godmorgon tjejer.....

    Nu är detta min sjunde dag på bara pulver och faktiskt tycker jag fortfarande att det funkar. Jag fuskar med två tuggumi om dagen. Det är det enda icke tillåtna jag stoppar i munnen. Ska väga mig i morgon. Vägde mig varje dag ett tag...men nu ska jag bara göra det en gång i veckan. Hoppas på fint resultat!!!

    Jag har ju liksom 40kg jag vill ta bort så jag ser helst till att pulvra så mkt som möjligt så de försvinner. Min sporre är att kunna komma i kläder som ligger i garderoben.

    Ikväll ska jag på tjejkväll.....hur är det med lightläsk?? Får vi dricka det??

    Imorgon är vi bjudna på middag och då ska jag ta med mig svampsoppan. Den var ju god. Har inte druckit någon shake än som smakade illa.

    Sen är min stora oro julen.....Har funderat på att gå över på halvfart, ialla fall julafton. Vi ska ha julen här hemma då.

    escada......känner igen mig...sån har jag varit när jag viktväktat. Funkat kanon på dagen men på kvällen går det åt pepparn.....

    Ha en bra dag nu alla.....kämpa på med pulvret...


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit
    VIKTMINSKNINGSLISTA
                              Startat:       StartVikt:        MÅLVIKT:     Dagsvikt:            +/-
    Bead                  11/9               107,3kg             67kg          93,9              -13,4kg
    Snart fyra           28/9                92,5kg             72kg          85,6              - 6,9kg
    Annika L                                    91,8kg             64kg          85                  - 6,8kg
    XtravaganzaNU   9/10                 97,2kg             70kg          92,2kg          - 5kg
    Turnit                 13/10              116,0kg            70kg?       110,7               -5,3kg
    escada                30/8                113,4              70 kg         106,2              -7,2 kg
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit

    Godmorgon!!!

    Wow....vilken känsla att gå ner 5,3 på en vecka!!! Helt otroligt.

    Ja, jag pratade med dem på xtravaganza igår och både tuggummi och lightläsk är förbjudet. Så det är bara att plocka bort det. Visst handlar det om hur hård man vill vara men när man läser att minsta socker man stoppar på sig läger sig i sockerdepån och gör att ketonfasen stannar av lite, då är det enkelt val.

    Så nu är det tuggfritt som gäller.

    Idag ska jag göra chokladmousse att ta med som efterrätt till middagen ikväll. Blir nog soppa till huvudrätt. Gillade både svamp och kycklingen!

    Läste också att man kunde smaksätta chokladen med pepparmint. Det ska jag nog testa.

    Hur går det för er andra???

    Kram och lycka till!!!


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit

    Godkväll tjejer.....

    Säger som tidigare talare.....nu får ni sträcka upp er!!!

    Själv mår jag kanon. Jag funkar jättebra på pulverdieten.

    Har inte kommit igång med träning än...men det kommer nog så småningom. Har tänkt börja försiktigt för att inte köra slut på mig helt så jag ska simma. Har tänkt ta de dagar jag är ledig eller börjar klockan 1.

    Var på parmiddag igår, var jättekul. Funkade bra med att ta med egen soppa. Chokladmossen som varit fryst var väl sådär. Den kunde jag lika gärna hoppat över.

    Idag har jag fått i mig 4liter vatten. Känns bra i kropp och knopp.

    Nu får ni alla ha en bra dag.

    Annika...du bytte nick!!! Då försvann bilderna....synd De var kul!!


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit
    bustjejen...välkommen!! Härligt att det funkar!!

    Ja, här går det som på räls. Jag mår kanon. Idag var jag inne och köpte min veckoranson + en shaker till. Pratade lite med tjejen i kassan....hon frågade hur jag mådde och hur det går. Jag sa som det var att jag mår toppen.....hon sa att det nästan är dopingvarning på mig....Ooops...tja, jag mår bra!!

    Kram på er alla!!!
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit

    Hej.....jag har fått ett problem......har troligtvis fått svamp på tungan!! Nån annan som råkat ut för detta?

    xtravaganza......tror att man hamnar ur maximal förbränning så fort man stoppar nåt annat i munnen. Det är därför man inte ens ska tugga tuggummi.....


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit
    Snart fyra.....det var en bra grej att ta ner vågen i källaren!!! Då kommer du ju inte åt den.

    Xtravaganza.....man får en vit beläggning på tungan....men jag ska testa tungskrapa...kanske det försvinner med den.....

    Ska träffa en coach idag. Inte den coach jag ska ha för tiderna till henne var slut. Ska skriva ner lite frågor under dagen som jag kan höra med henne om.

    Första veckomötet är på torsdag. Spännande att se vilka som ska kämpa ihop!!

    Ha en bra dag!!!

    Kram alla kämpare!!!!
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit
    bustjejen.....det är nog samma beläggning som jag har...var bombsäker på att det var svamp, men det är det inte.

    Att somna till CD-n gör inget. Det är bara bra sa en av coacherna. Så då fortsätter jag med det. Det är underbart att säga till familjen att nu vill jag inte bli störd på 15min. Det är mina helt och hållet. Jag går och lägger mig på sängen och lyssnar. Tar en go filt om mig och så njuter jag.
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.-5,8.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Turnit
                                    VIKTMINSKNINGSLISTA  

                              Startat:       StartVikt:        MÅLVIKT:     Dagsvikt:            +/-
    Bead                  11/9               107,3kg             67kg         92,0             -15,3kg
    Snart fyra           28/9                92,5kg             72kg          85,6              -6,9kg
    Annika L                                    91,8kg             64kg          85                  -6,8kg
    XtravaganzaNU   9/10                 97,2kg             70kg          91kg          -6,2kg
    Turnit                 13/10              116,0kg            70kg?       108,5              -7,5kg
    escada                30/8               113,4               70 kg        105,9              -7,5 kg
    bustjejen            17/10                71.6                56kg        71,6                  0
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-7,5).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Xtravagansa