Xtravagansa
Är det den här tråden som gäller nu? Både för viktredovisning men även för surr? :)
Vad duktiga alla är! Vilka dagar väger ni er? Jag väger mig tisdagar och vill gärna lägga in vikten på just den dagen. Vad har ni för dagar?
Är det den här tråden som gäller nu? Både för viktredovisning men även för surr? :)
Vad duktiga alla är! Vilka dagar väger ni er? Jag väger mig tisdagar och vill gärna lägga in vikten på just den dagen. Vad har ni för dagar?
Hej på er! Jag är nyss hemkommen från gymmet. Vilken chock för kroppen att träna klockan 7 på morgonen. Men nu är det i allafall gjort! Så nu sitter jag här med en halv shake. Gott i magen.
Turnit: Min coach säger att lightläsk är förbjudet. Detta för att kroppen reagerar likadant på sötningsmedel som för kroppen, alltså ditt blodsocker stiger snabbt och du får snabbt hungerskänslor. Under helfarten så vill man ju bli av med allt socker och alla gifter i kroppen. Min coach sa till och med att smaksatt bordsvatten (typ loka citron) innehåller en del socker. Hur lurad känner man sig inte nu? Men allt har ju att göra hur hård man vill vara mot sig själv.
Turnit: Grattis till viktminskningen! Vilket kanonresultat!
Själv tjuvvägde jag mig i morse (väger mig egentligen tisdagkvällar). Jag hade inte gått ner något sedan sist vilket känns trist. Det är ju bara andra veckan och jag vill inte hamna på någon platå redan. Har ni stått stilla under någon period? Vad kan det bero på? Rent logiskt borde man gå ner i vikt av 500 kalorier per dag + träning, eller?
Grattis Escada! Skönt att gå ner trots lite fusk! Jag ska snart bege mig ut och kratta, det lär väl bränna några kalorier också
Jag har fuskat två gånger nu. Båda gångerna drack jag lördagsvin :) Men det roliga var att vinet smakade inte gott! Jag kunde dricka ett halvt glas och så fick jag nog. Jag som vanligtvis älskar rödvin och nu kunde jag inte ens dricka ett glas. Konstigt!
BeaD: 15 cm är ju kanonmycket! 1 cm runt magen motsvarar ett kilo! Du har säkerligen omvandlat fett till muskler. Jag läste också att fett är fyra gånger så stort i volym som muskler. Så det är ju ingen dum idé att träna badminton
Ibland kan jag känna att man stirrar sig blind enbart på vikten. Den säger ju egentligen inte allt. Det är ju intressant med fettprocenten också. BMI är ju egentligen löjligt om man är väldigt vältränad. Då uppfattas man oftast som överviktig, trots att det är muskler på kroppen.
Idag har jag kämpat två veckor och det går ganska bra. På fredag har jag ett inplanerat fusk. Jag kommer att ha tillgång till buffe. Men vad bör jag undvika för att inte hamna ur den här förbränningsfasen. Jag vill heller inte bli dålig för att magen får en chock. Någon med erfarenhet och tips?
Turnit: Hur vet man att man fått svamp på tungan?
Jag märkte igår att min tunga såg förjävlig ut också. Men jag använde en tungskrapa. Snacka om skit som fastnat där. Sorry, det är lite äckelvarning. Så ett tips är att använda tungskrapa för minskad äckelandedräkt.
Nu har jag vägt mig igen. Jag är inne på tredje veckan. Jag har tappat 7,4 kilo och dagsvikten är 89,8. Förra veckans mål var att hamna under 90 och det klarade jag med en hårsmån!
Kämpa på nu tjejer!!!
Hur gör ni med mätning? Mäter ni era framgångar annat än bara se på vikten? Det är ju minst ett lika bra mått på framgång om du frågar mig. Viktigt är ju att se att fettprocenten minskar och att du har nog med vatten i kroppen. Det är ju skitbra att bygga muskler. Fett är ju fyra gånger så stort i volym jämfört med muskler. Så fastän man står still på vågen så minskar man i volym när man tränar. För mig känns det egentligen viktigare hur jag ser ut än vad vågen säger. Men man är så inpräntad på numret, vikten.
Förra veckan hade jag tappat 3 kilo fett men minskat 1,2 kilo. You go figure :)
Kämpa på tjejer!
Jag är strax på väg till fjärde vägningen. Spännande spännande! Jag återkommer med resultat.
Jag har tappat 11 cm i midjan på 7,4 kilo. Så det stämmer inte riktigt på mig. Men det kanske också beror på hur mycket man tränat eller vart fettet drar först.