• Maggis

Hur vanligt är det med tänder i överkäken först?

Och hur påverkade kan de bli av tandsprickning?

Min kille är fullständigt personlighetsförändrad; äter knappt, sover dåligt, gnor sig i munnen med allt inom räckhåll och har han inget så tar han till nävarna. Och bajsar upp till 10 gånger om dagen; unket luktar det.

Det här har pågått ett tag och nu mer intensivt sedan i söndags. Börjar undra om det är något fel på honom eller om man kan skylla allt på tänder?

Tycker jag ser något misstänkt i överkäken på båda sidor men det är ju så svårt att avgöra. Det är ju inte så att han gapar stort för att jag ber honom precis...

Era erfarenheter?

//Maggis
  • Svar på tråden Hur vanligt är det med tänder i överkäken först?
  • Zoe888

V¨år dotter körde över- och underkäken samtidigt. Var heltossig tre nätter...men förkyld samtidigt så...

• Nattluven

Det låter ju som det är tänder på G. Vår son fick sina fyra första tänder i överkäken, sedan kom två i underkäken och nu ser jag att det kommer en till i underkäken. Han är 7 mån. Verkar som det går rätt fort när dom väl kommer. han fick den första tanden för bara 1 månad sdan.

• Maggis
    Nattluven skrev 2007-10-17 18:40:05 följande:
    Det låter ju som det är tänder på G. Vår son fick sina fyra första tänder i överkäken, sedan kom två i underkäken och nu ser jag att det kommer en till i underkäken. Han är 7 mån. Verkar som det går rätt fort när dom väl kommer. han fick den första tanden för bara 1 månad sdan.
    Ja, jisses, vilken fart!

Han har varit lite knasig sedan några veckor men först var det nog en ond hals och så nu detta, då. Våra dagar är fullkomligt upp och ned nu. Får ju hoppas att det bryter igenom snart så han blir lugnare igen...
    //Maggis
  • Maggis
    Zoe888 skrev 2007-10-17 17:10:30 följande:
    V¨år dotter körde över- och underkäken samtidigt. Var heltossig tre nätter...men förkyld samtidigt så...
    Ja, det förstår jag. Vad otroligt jobbigt det måste vara när de kommer samtidigt sådär.
    //Maggis
Svar på tråden Hur vanligt är det med tänder i överkäken först?