• Spegel

Varför har man tvättmaskinen i köket?

Ser det ofta i amerikanska hushåll och jag förstår verkligen inte varför?

• Svar på tråden Varför har man tvättmaskinen i köket?
  • Maria40

Vi hade tvättmaskin i köket i vår första lägenhet (en 2:a) helt enkelt för att den inte fick plats någon annnastans.

• Ex ungue leonem

Förstår inte varför du hänger upp dig på det? Det är väl upp till var och en vart man har tvättmskinen Vi hade den i köket ett tag när vi hade litet badrum.

Spegel skrev 2007-10-17 14:54:34 följande:
    Ser det ofta i amerikanska hushåll och jag förstår verkligen inte varför?
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Spegel

Haha ja självklart är det upp till var och en.. men jag undrar ändå hur praktiskt det är...att hålla på med kläder mitt i matlagningen lixom....

• Mia83
    Spegel skrev 2007-10-17 15:04:27 följande:
    Haha ja självklart är det upp till var och en.. men jag undrar ändå hur praktiskt det är...att hålla på med kläder mitt i matlagningen lixom....
    Man måste ju inte tvätta och laga mat samtidigt bara för att maskinen står i köket.
  • Ex ungue leonem

Du behöver inte laga mat och tvätta samtidigt.Eller hur? Det är väl huvudsaken att man får rena kläder som sagt.

Spegel skrev 2007-10-17 15:04:27 följande:
  • Revema

vi har den i köket, får inte plats i badrummet. jag brukar inte hålla på med tvätten när jag lagar mat...

• BrideOf Rocky

Ha ha, jag vet!

Det är så irriterande när man ser bilder på typ värsta stora lyxiga husen(som det iallafall ska föreställa) som garanterat har plats, eller i IKEA katalogen eller nåt.

Får för mig att det är lite mode typ.
    Helt ologiskt, men säkert skitbra för den som har litet badrum.
    vi hade frysboxen i hallen i vår förra trånga lägenhet.

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • Spegel

Jamen visst känns det som om det har blivit lite av en fluga? För jag kan inte minnas att nån i min omgivning har haft det när jag var mindre.....

• BrideOf Rocky

Spegel,

Ja de senaste åren faktiskt.
    Smart som sagt när det är trångt.

Men jag skulle aldrig ställa en diskmaskin i badrummet.
    Eller det kanske man skulle?

Bli inte så jävla provocerad lilla vän.
  • Spegel

Nä ja vet inte... Jag personligen skulle nog inte vilja ha tvättmaskinen i köket..mitt i matosen och disken...Men som sagt har man inte plats nån annanstans så e det ju en fiffig ide...

Hehe och nä..nån diskmaskin i badrummet blir det inte heller.....

• Ex ungue leonem

Det kanske är något som du får acceptera helt enkelt.Att folk med trånga utrymmen har tvättmaskinen i köket

Spegel skrev 2007-10-17 15:10:56 följande:
    Jamen visst känns det som om det har blivit lite av en fluga? För jag kan inte minnas att nån i min omgivning har haft det när jag var mindre.....
  • Angels

Ja men då har man ju backup. När diskmaskinen går sönder, då slänger man in porslinet i tvättmaskinen och när tvättmaskinen går sönder, ja men då är ju saken biff - in med tvätten i diskmaskinen. Hur smart är inte det! :-P

Nä skämt åsido. Vet inte varför man har diskmaskinen i köket, men jag måste säga att det ser lite konstigt ut när man inte är van vid det, medan de som är vana vid det tänker säkert inte ens på det.

• Frostizz

Det var väldigt vanligt när jag var i england som barnflicka för ca 6 år sen.. Tyckte det var väldigt konstigt först, men sen vande jag mig.
    En mamma sa att det var hur bra som helst o slippa gå ifrån sina små för o tvätta, el bära m sig dom o all tvätt.

Svar på tråden Varför har man tvättmaskinen i köket?