Får inte min dotter ha bilar på tröjan?
Jag jobbar på ett second hand företag och vi får ibland in fina barnkläder av alla möjliga sorter. Jag är gravid nu med mitt första barn och vet inte vad det blir för en liten sort ännu. Så när det kommer fina och kanske nya barnkläder så köper jag dem om jag gillar dem. Men mina kollegor blir väldigt upprörda om jag köper något typiskt tjejigt eller killigt. De vill inte ens sälja till mig eftersom jag inte vet vad jag får för något. Jag säger att det inte spelar mig någon roll om jag har röda byxor på min kille eller en tröja med bilar på på min dotter men de säger att det inte går.
Jag blir galen av detta! Ärligt talat - VAD SPELAR DET FÖR ROLL? Alltså, kommer mitt barn att bli sjukt och dö? Eller kommer det att inte kunna sova och äta? Vad är det värsta som kan hända? Vad är det som gör att folk inte kan låta detta vara?
Jag begriper verkligen inte. Jag tänker klä mitt barn i vad jag vill och ingen ska ha några åsikter om det om de inte är VÄLMOTIVERADE. Och att säga: men det går ju inte.. är inte välmotiverat.
Många vet inte ens varför det inte går att sätta en biltröja på en tjej, annat än att det är ju en killtröja... Va?
Hjälp mig att förstå detta.