• Anonym (vet ej)

Abortpillret..

Undrar hur man mår efter ett abortpiller?
    Är man på sjukhuset då man tar det?
    Tar det lång tid? Gör det ont?
    Någon som har erfarenhet!?

• Svar på tråden Abortpillret..
  • Anonym

Sök på medicinsk abort så kanske du hittar svaren Jag har inte varit med om det, men lycka till!

• Anonym (vet ej)

Ok,men vill veta av en person hur man mår.
    Fast det är INTE jag som ska göra detta!

• Anonym

Ja man tar pillret på sjukhuset sen åker man hem och så återkommer man efter två dagar.

• Anonym (vet ej)

Läste om det & det låter inget vidare
    Men vill gärna höra från någon som vart med om det,så jag kan stötta min vän ordentligt!

• Anonym (usch)

Abortpillret kan ge illamående sa min läkare.

Själv kände jag ingenting. Åkte in 2 dar efter och då får man ju piller vaginalt för att "föda ut" embryot, DET däremot var fruktansvärt för mig i alla fall. Smärtan kan liknas som vid en födsel, samma sammandragningar i livmodern.

• Anonym (usch)

Så här går det till:

Du åker in till sjukhuset och får piller som (ursäkta uttrycket) dödar embryot. 2 dar efteråt åker du tillbaka och bli inlagd under dagen och får vaginalt piller som sätter igång värkarbetet och driver ut embryot. Man får smärtstillande och ev morfinspruta som jag fixk om man har väldigt ont.

Efter några timmar får man åka hem igen. Man blöder som en stucken gris i 2-3 veckor.

• Anonym (vet ej)

Undrar verkligen om min vän klarar detta,men de klarar heller inte ett barn Så svårt!

• Anonym (vet ej)

Hur mådde du Anonym(usch) efteråt psykiskt?

• Anonym (77)

Jag gjorde en hemabort och började blöda redan efter första tabletten,efter tabletten 2 dagar senare kom fostret ut.
    Jag blödde 1 vecka efter aborten.
    Hade inte det minsta ont under något skede.

Svar på tråden Abortpillret..