• Anonym

Abortpillret..

Sök på medicinsk abort så kanske du hittar svaren Jag har inte varit med om det, men lycka till!

• Anonym

Ja man tar pillret på sjukhuset sen åker man hem och så återkommer man efter två dagar.

• Anonym

Jag skulle då inte rekommendera medicinsk abort före kirurgisk. Men jag tror att de flesta sjukhusen förespråkar medicinskt abort, så man måste stå på sig. Fördelen med medicinsk abort är att den är mycket billigare för sjukvården men alla kan/vill inte ha narkos. Nackdelen är att det kan göra helvetes ont, man kan blöda mycket och länge, och det kan vara verkningslöst och man tvingas ändå gå igenom en skrapning. Inga fördelar alltså för patienten, mer att ingen narkos behövs. Man stoppar dock i sig mediciner som skall ha stora påverkan på kroppen och man undrar vad man stoppar i sig egentligen.

• Anonym

här är en till som har genomgått en abort... jag mådde väldigt bra väldigt nervös såklart men inget illamående eller sammandragningar visst kände jag när embrypt gled ut ur mig det kändes som att bajsa framifrån (ursäkta min liknelse) det var en jätte hemsk känsla att nu är det slut, sen efter två veckor när blödnningarna var på väg att avta fick jag störtblödningar stora klumpar förlorade mycket blod blev inlagd,.

säg åt din vän att vila att inte lyfta tungt att inte dricka alkohol att inte jobba att bara låta kroppen läka och gå igenom sorgen

Kram

• Anonym

Jag har även jag gjort medicinsk abort...skulle nog göra en kirurgisk om jag fick välja om! Blödde nått så otroligt så jag fick ringa 112 och höll på att svimma när jag satt med dom i luren...ambulans kom och hämtade mej, låg inne till 01 på natten ca 6 timmar....med div undersökningar...blev utskriven och fick åka taxi hem! Skulle sen upp och gå till sjukhuset för kontroll på morgonen, där själva aborten startade med tabletterna. Var skit förbaannad för ingen hade sagt något om detta..." det skulle ju vara så plätt lätt". Trots störtblödning kollade dom om allt var borta med VUL, allt var inte borta så jag fick ta ett vaginalt stolpiller och stoppa upp så att resten skulle komma ut...efter några timmar var jag "godkänd"
    Ursäkta språket jag använt!

Svar på tråden Abortpillret..