• LilleSkutt

En fråga om sug efter "ovanlig" mat, bara nyfiken!

Bara en fråga för att jag är nyfiken! En del kvinnor blir sugen på olika saker när de är gravida. Jag undrar när sådant brukar börja? Jag är bara i vecka 10, så det beror kanske inte på graviditeten, men jag är så himla sugen på senap, äter det på mackan
    Någon annan som har något sug?

• Svar på tråden En fråga om sug efter "ovanlig" mat, bara nyfiken!
  • lilla m

Hejsan,
    Alla brukar få någon period när de är sugna på något. Själv åt jag apelsiner som en galning och gör fortfarande (BF 31/3). Tidigare var det en tråd om detta och då visade det sig att väldigt många var sugna på semlor, apelsinjuise och så var det något mer (kommer inte ihåg) Sök på sidan så hittar du nog tråden.

• Ottosson

Jag äter frukt hela dagarna, får panik om det inte finns hemma. Men gör ju inte så mycket eftersom det bara är nyttigt :=)

• Mallan76

Jag måste ha vaniljglass med chokladsås varje dag, annars är det kört...
    Jag är alltså inte lika nyttig som ni andra. Men det kanske är så att babyn behöver kalcium? Jag är också väldigt sugen på mjölk och apelsinjuice. Kan dricka flera glas åt gången, är så mycket törstigare nu som gravid.
    (Obs! Har INTE graviditetsdiabetes om någon undrar.)

• Tingen

Jag har en röda äpplen... och det måste vara en speciell sort som heter Pink Lady... inga andra äpplen går.
    Det är det enda som jag får behålla ganska bra.

Men nu verkar ju "våra" nojor vara ganska normala.... hörde om en som åt murbruk och en som ville ligga vid vägkanten och lukta på ny laggd asfalt. *s*

• ullis79

Jag har ett enormt sug efter rå sparris på burk, likaså kalla champinjoner på burk... klarar mig inte utan att ha det hemma.
    det ä ju bara sååå gott! mums...

• Anderssonskan

Nja inga nojor direkt! Men då jag väntade min dotter så åt jag mycket gröna äpplen och krispiga vindruvor utan kärnor, jo visst ja...Thai mat och starkt skulle det vara så det brann i munnen *S*

• Monster

Läste nånstans om en undersökning om folsyra. Där stod det att man får folsyra från bla appelsiner. Kanske det ökade behovet av folsyra är en av orsakerna till att speciellt nygravida kvinnor känner ett måste för citrusfrukter.

Har dragit paralleller till glass och kalcium, precis Mallan

Monstermor

• Hannahs mamma

När jag väntade dottern så hade jag ett sånt otroligt sug efter blod... Asså inte blodpudding lr liknande utan människo blod... Vart kallad den gravida vampyren i skolan....

Gick alltid runt med en nål i fickan så jag skulle kunna sticka mej i fingret o kunna suga i mej lite... Det visade sej senare hos BM att jag hade otroligt lågt HB... Så det var antagligen järnet i blodet jag var ute efter...

• Full av förhoppning

Jag blev en dag sugen på salt choklad..... alltså inte något med lakrits utan bara choklad som skulle vara salt.... men det fanns inte... häromdagen kom guben hem med en chokladmuffin från mc donalds och jag började lipa av lycka... Salt choklad fick jag fram mellan tårar och tuggor

Svar på tråden En fråga om sug efter "ovanlig" mat, bara nyfiken!