Utslag/eksem runt munnen, vad göra...?
Sonen är 7 mån och sedan någon månad har han fått jättemycket utslag runt munnen. detta har hänt lite då och då under vår/sommar men det har alltid försvunnit när vi smörjt in. Nu verkar det bara bli värre och värre samt att han blir jätteledsen och kliar på det hela tiden (och det gör det förstås ännu värre)
Misstänker att det inte beror på någon speciell mat eftersom han äter samma mat i princip hela tiden, men han dreglar ju en del och det blir blött runt munnen. Vi har försökt att hålla så torrt det går men det är i princip omöjligt.
Ibland blir det lite torrare och då ser det inte lika farligt ut men så fort han kommer i kontakt med vatten så blommar det upp och blir knallrött från munnen och nästan upp till ögonen och runt hela hakan. Ibland fjällar det lite. Har provat bepanthen, miniderm, locobase repair, idomin och lite andra salvor men de verkar inte hjälpa utan han bara gråter och skriker när vi smörjer på. Min sambo tror att det beror på att jag låter sonen leka med maten ibland så han får mat runt munnen,men det kan det väl inte göra, jag menar man torkar ju ändå bort maten efteråt???
Frågan är hur man kan få detta att försvinna? Vi har även prövat att bara låta några dagar gå utan att göra nåt men det försvinner inte ändå...
Tacksam för svar!!!