• AndreasKristiansen

    Lasse Lagerbäck - ska han sitta kvar?

    Måste höra med er här vad ni tycker om våran karismatiske förbundskapten Lars.
    Jag tycker han har gjort ett jätte bra jobb under tiden han suttit på sin post men skulle vilja se något nytt! En tränare som tar lite risker, spelar lite yngre och kanske bänkar den där Anders Svensson. Kanske är det vad sverige skulle behöva i ett stort mästerskap för att gå riktigt långt.
    Jag är lite trött på långa bollar på bengt när vi har spelskickliga spelare...

    Heja Sverige!

  • Svar på tråden Lasse Lagerbäck - ska han sitta kvar?
  • punkpappa

    Det var sanslöst mycket långa bollar ikväll.
    Kanske behöver Lagerbäck kliva åt sidan snart...

    Men jag vet fan inte vem som skulle göra ett bättre jobb.
    Sven-Göran????

  • AndreasKristiansen

    Svennis är för media kåt för att klara av att ta över svenska landslaget. Han skulle säkert göra det med bravur men skulle tröttna utan det tryck som finns i england.
    Jag tänker mer - Hasse Backe kanske. har inte någon jätte stor koll på hur han är fotbollsmässigt men han värkar vara en bra ledare på sidan och en stor profil för vårat tråkiga landslag.

    Roligare fotboll!!

  • Papito

    Har aldrig gillat Lagerbäck men måste medge att han gör ett hyfsat bra jobb. Det svåra med att kicka honom är att det blir svårt att få någon som lyckas bättre. Risken är att folk börjar gnälla om att det var fel att kicka honom så fort det går emot den nye.

    Frågan är vad man föredrar, att vara med i alla mästerskap eller att vara med ibland men då ha chans på kvartsfinal (dock har man inga garantier för det heller).

    Själv tycker jag absolut att man kan gambla lite mer och kanske komma längre när man väl är med i mästerskapen...men som sagt, det finns ju ingen garanti för att man gör det ändå. Dessutom är landslaget ganska upphaussat, så himla bra spelare har vi inte så det är inte bara att byta förbundskapten.

    Jag har inget emot en ny förbunskapten som är öppnare, trevligare och vågar vinna & coacha lite mer. Jag är för ett byte men är inte säker på att vi får bättre resultat.

    Kandidater:

    - Torbjörn Nilsson
    - Roland Nilsson
    - Jonas Thern
    - Tom Prahl

  • AndreasKristiansen

    Rolle har ju varit en kandidat en längre tid på att ta över, han har ju bra insyn i hur landslaget fungerar efter alla sina landskamper. Men han är ju lite grön som tränare, men om några år tror jag han är perfekt. Han skulle ju dock vara en föryngring :D

    På dom senaste landskamperna har våran kära vän Lars Lagerbäck totalt struntat i fotbollen. Jag menar han kör ju långbollar mot Liechtenstein!
    Sverige har inte världens bästa landslag men vi måste ju kunna spela bollen och inte bara förlita oss på Mellberg/Hanssons dåliga uppspel.

  • punkpappa

    långa bollaaar... långa bollaaar.... långa bollaar på zlataaan

  • Papito
    AndreasKristiansen skrev 2007-10-19 23:07:57 följande:
    ...Jag menar han kör ju långbollar mot Liechtenstein!Sverige har inte världens bästa landslag men vi måste ju kunna spela bollen och inte bara förlita oss på Mellberg/Hanssons dåliga uppspel.
    Precis! Men problemet är ju inte bara spelsystemet utan att Mellberg/Hansson inte klarar av att passa bollen ordentligt. De lär knappast bli så mycket bättre på det heller så det bästa hade varit att slussa in nya mer spelskickliga backar....men frågan är om vi ens har sådana som håller internationellt. I dagsläget tycker jag inte det. Hoppades en hel del på Antonsson, Kalle Svensson & Risp men de verkar ha stagnerat lite.
  • Papito

    Oftast är det mittbackarna som har bollen när ett anfall ska påbörjas, i och med att de inte klarar av att passa den bra så är det kört. Ytterbackarna är betydligt bättre på att passa men det är inte så lätt att styra spelet från en kant, ganska långt ner på planen....och går de längre upp är de ändå beroende av att mittbackarna passar upp bollen & det har vi redan konstaterat att de inte klarar...snacka om moment 22!

  • Quique

    Kan inte de Lagebäckfans som läser detta berätta vad som är så bra med honom? Han måste vara den enda människan i fotbollsvärlden som som får ha kvar jobbet år ut och år in utan att prestera ett dugg. Hur länge har fanskapet fått slösa talang, elva, tolv år? Vi har sett nyckelspelare i europeiska ligavinnande lag komma och bli gamla utan att han har kunnat förvalta dem. Att det inte finns någon ersättare är ingen ursäkt, gå till Skansen och hämta en apa.
    Ps. Att Svennis inte tränar landslaget har nog mindre med hans intresse för media att göra och mer för hans intresse för pengar. Ds.

  • Papito

    Jag håller inte med om att vi haft så många nyckelspelare i de stora lagen. De är upphaussade så det stänker om det!
    Ljungberg var nyckelspelare i något år, knappast mer. Larsson var nyckelspelare väldigt länge men knappast i ett europeiskt storlag & Zlatan har först nu börjat prestera på allvar.

    Mellberg? Ett stort skämt, att han överhuvudtaget platsar i landslaget visar att det inte finns så mycket kvalitet som många tror. Det enda bra var att när han var högerback så stängde han igen den kanten defensivt. Framåt har han alltid varit usel men nu när han är mittback blir det problem även bakåt.

    Vilka andra finns? Möjligtvis Patrik Andersson men han var bara nyckelspelare i Mönchengladbach...sen har han varit komplementspelare. Ofta bänkad.

    Obs! Försvarar absolut inte Lagerbäck...vill bara nyansera bilden av att vi skulle ha/haft så himla många storspelare.

  • Salme02

    Lagerbäck är ju mästare på kvalspel definitivt synd bara att
    Sverige kommer till korta när det gäller slutspel men ok Tyskland
    i åttondelsfinal i WM-06 är ju inte det lättaste å möta.
    En tränare jag gärna skulle se i så fall att ersätta Larsa
    vore Jose M. Men jag är jäkligt skeptisk att fotbollsförb. skulle
    ha råd med hans lön haha..

  • Adde85

    Avgå Lars!

    In med nytt blod i landslaget!=

    En tränare som tar lite risker, spelar lite yngre
    JA TACK!

    bänkar den där Anders Svensson
    JA TACK!

    Mellberg? Ett stort skämt,
    Håller med fullständigt,

    Niklas A??
    LÄGG AV! håll dig i götet och lägg landslags skorna på hyllan...

  • Mr Z

    NEJ!!!

    Så länge som han konsekvent nobbar yngre förmågor till förmån för halvdassiga bänknötare så kan han gott kliva ur overallen och ägna sig åt korpfotboll.

Svar på tråden Lasse Lagerbäck - ska han sitta kvar?