• Drutten83

Någon i/varit i USA med barn? Finns allt att köpa eller ska jag packa med allt?

T.ex. gröt, välling och så?
    Blöjor förstår jag att de har, men det känns som att hela USA är ett sockrigt och färgglatt cocacola land, är det bättre att ha med sig hemifrån??

Har de gröt? (Och vad heter det på engelska?)

Har de välling (och vad heter det?)

Är maten sockrad för 6 månaders?

Help me....

• Svar på tråden Någon i/varit i USA med barn? Finns allt att köpa eller ska jag packa med allt?
  • Drutten83

Vi ska till San Fracisco. Men med alla typer av folk som finns där så borde det finnas ngt ekologiskt alternativ? Organiskt odlad hippiebebis-mat?

Tack snälla för alla svar!

• Loren

TS: Jadå, det finns flera kedjor där som enbart säljer "organic" - SF är en helt underbar stad :)

• Drutten83
    Loren skrev 2007-10-18 11:52:14 följande:
    TS: Jadå, det finns flera kedjor där som enbart säljer "organic" - SF är en helt underbar stad :)
    Goodi!! Varit där? Några tips?
  • TessaT

Som så många redan sagt så ta med dig välling, gröt och även nån barnmatsburk. Ring och hör med flygbolaget om du får ta med dig mat till barnet själv, vi bestälde barnmat till dottern som då var 1,5 år och hon fick puré och det var ingen hit kan jag säga.
    Vi packade även ner ett pkt blöjor så vi slapp irra omkring de första dagarna.

Rekomenderar även whole foods market där finns det riktig mat att köpa.

• Loren

Har varit där ett tiotal gånger, SF och Seattle (och Portland, oregon) är mina favvo-storstäder i USA!

Lite ont om tid att skriva just nu - men skrev endel i denna tråd för ett tag sedan:

www.familjeliv.se/Forum-5-106/m22121398.html

När åker ni? Ha det jättebra!!

• Sara 81

Gu vilken bra tråd!

Vår familj, jag, sambon och vår dotter Ebba 8 1/2 månad åker till USA under hela november.

Så välling ska med, bra att veta. Gröt och mat fanns. Nån skrev att man skulle köpa 18 månaders, funkar det till en 8-9 månaders?

Nått annat som är kul att köpa/testa med vår dotter? behöver inte bara vara mat.

• julmusten

Barnmaten som finns ar inte sa varierad som den ar i Sverige. Burkarna ar inte sa stora heller, (jag tror de kallt raknar med att barn borjar ata foraldrarnas mat efter de blir ett), men den basta maten ar fran Earth's Best eller Gerber Organic, (det ar den ekologiska maten da). Om man hittar en Whole Foods affar sa kan man aven hitta lite annan mat i frys och kyldisken, men min dotter gillade aldrig den.

Nastan alla blojor som inte ar Pampers ar parfymfria, men om du vill vara saker pa din sak sa kan du ju lukta lite paketen eller leta efter om det star scented/unscented pa dem!!!

Grot heter Oatmeal om man letar efter vuxengrot. Letar du efter babygrot sa heter det cereal av nagon konstig anledning. Den brukar sta med burkmaten och ar i olika stages etc. Gerbers banangrot ar uracklig, sa kop inte den i tron att den ar som den svenska.

Som sa manga har sagt innan sa finns inte valling, sa det ar val lattast att ta med sig.

• Mealla

Som manga tidigare namnt ar det bara att ga till Whole Foods. Forutom barnmatsburkar och grot etc sa ar det mesta av deras utbud organic (ekologiskt/kravmarkt) da du kan kopa frukt och mosa sjalv tex. Om ditt barn ater av din mat kan du kolla upp/be om low sodium som betyder lite salt/lag salthalt ocksa.

ha en trevlig resa.

• LabLover

Åh, du kommer att shoppa ihjäl dig Det finns så mycket fina och billiga barnkläder och skor så att man inte vet hur man ska få plats med allt när man ska hem

♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • Drutten83

Hmmm, så jag får göra plats för både mat och kläder i bagaget

Svar på tråden Någon i/varit i USA med barn? Finns allt att köpa eller ska jag packa med allt?