• sarahl

hur ska vi göra med hans loftsäng.

Sonen har alltid velat ha en loftsäng av modell tromsö, han tycker den är jättefin, han har ett relativt litet rum och just loftsängen skulle ge honom lite mera yta. Nu har vi hittat en på annons för 300:- och sonen är jätteglad, vad vi inte tänkte på var att han han snedtak i sitt rum som börjar redan vi 1,80 cm och då går inte sängen under där. Så isafall blir den enda raka väggen där sängen skulle kunna stå framför fönstret och det kanske inte är så smart, man kan säkert kapa benen på sängen oxå men då förlorar det sin vits att kunna ha skrivbord under.

Har ni någon förslag?

• Svar på tråden hur ska vi göra med hans loftsäng.
  • Hallbergskan

oj, det lät tricky!
    Kan va ok att ställa sängen på den väggen om den inte kommer i vägen för fönstret o att det fortfarande kan släppa in ljus. Måste ni kapa benen mkt? om det bara var lite grann o han fortfarande kan sitta bekvämt under sängen på skrivbordet borde det ju gå att göra så....
    mkt att fundra på, hoppas det löser sig.

• lilltrillan

vi har kapat våran och kan fortfarande ha typ skivbord el soffa under, våran är nu ca 165 hög!

glöm dina bekymmer imorgon kommer nya
  • sarahl

lilltrillan, har ni kapat den så totalhöjden är 165 eller är det under sängen det blir 165 högt, har du nån bild på det eller kan ordna?

• Ickan

Just Tromsö är ju ganska hög så den borde gå att kapa lite på. Speciellt som det inte är en vuxen som dagligen ska vistas under den.
    Vi har en som gästsäng i arbetsrummet och den stå framför fönstret. Det stjäl MYCKET ljus och ser ganska tråkigt ut så försök undvika det.

• druttendrutten

men du en liten fråga kankse det e så att sängen inte täcker hela fönstret för i sådant fall skulle ni ju kunna ha skrivbordet under fönstret går det vet ju inte hur det sern ut i din son rum men detta var bara ett tips från lilla mig

• lilltrillan

totalhöjden är ca 165 kan ordna bilder, men måste ladda kameran, så himla typiskt när man behöver den!

• Ickan

Och en sak till... Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha en så hög loftsäng att sova i varje natt. Vare sig för vuxna eller barn. Det är väldigt osmidigt och stegen gör ont i fötterna om man inte har skor.
    Men får ni tag i en så billigt så kan det ju vara värt ett försök iaf. Vi letar efter en säng ca 1 m hög till lilltjejen för att få in förvaring under däremot. Jag tror att det är mer långsiktigt.
    Men hoppas det funkar för er!

• sarahl

jag tror det kommer bli att vi kapar men det måste få plats skrivbord under.

lilltrillan väntar med spänning på bilderna.

• sarahl

ett annat alternativ för oss är att kapa ena kortsidans gavel, alltså ovan madrass om ni fattar, eftersom han ändå kommer ha vägg på varje sida.

• sarahl

lilltrallan- tack så mycket det så ju ändå ut som ganska god plts.

• lilltrillan

ja det är inga problem med ett skrivbord där inte vi hade så ett tag men sen ville han ha en soffa istället, så han kan sitta med sina kompisar och spela tv spel och hans rum är oxå väldigt litet
    så köp den sängen ni, den var ju billig oxå! sen kapa lite

Svar på tråden hur ska vi göra med hans loftsäng.