• mimmipigg

Joggingvagn????

Kan någon rekommendera en joggingvagn?

År på jakt efter en vagn som man verkligen kan JOGGA med, med ganska små barn (min yngsta är 2 månader).

Är t ex Cykelringens Sleipner bra?

• Svar på tråden Joggingvagn????
  • flinx

När jag har kollat runt har jag hört bäst om Cougarn. Har inte köpt nån än dock.

• mimmipigg

Har också sneglat på Cougarn... men dels tycker jag den e väldigt dyr - och kan man ha så små barn i den? Eller måste de kunna sitta?

• MKS72

Du är ute efter en löpvagn, ej joggingvagn, joggingvagnar är bara en sportig benämning (dumt nog) på en trehjuling. Många joggingvagnar är ej avsedda för löpning, det är däremot löpvagnar (trehjulingar med stora hjul). Tips på vagnar som ej är så extrema i pris är Babyringens Minime och Cykelringens GT. GT:n är ngt dyrare, har tex fjädring som Minimen ej har, annars är de ganska lika i utformningen. Har själv en GT och älskar den, men har hört mkt positivt om Minimen också! Lycka till!

• MKS72

Aha, såg att det var för litet barn. Vet ej om det finns ligginsats till dessa vagnar, gäller nog från när de kan sitta. Själv sprang jag med min fyrhjuliga Emmaljunga City Cross till grabben fyllde ett. Då tyckte jag att det blev tungt och otympligt och bytte till en riktig löpvagn.

• flinx

Cougarn har en "hängmatta" för små barn.
    Jag har sprungit när mannen har kommit hem! Terräng rä ju trots allt trevligare än cykalbanor. Men med en vagn skulle man ju kunna kuta samtidigt.

• mimmipigg

Tack för svaren!

Jag har tidigare joggat med vår Brio duo och det har faktiskt funkat bra, även i terräng, den vagnen har ju väldigt bra fjädring.

Nu är jag lite sugen på marathon och en bättre vagn.

Den här t ex har liggläge:
    www.knuckleheadsports.com/k16.html
    Någon som känner till den?

• flinx

Aldrig sett. Ser intressant ut.

Szalkai har bra mara-träningsscheman som du hittar på Stockholm Maratons hemsida. Jag tycker de har varitbra att basera sin träning på. Vilken mara siktar du på?

• mimmipigg

Ja! Har sett Szalkais scheman - ser väldigt bra ut! Tänkte ta 5-timmarsgruppen, siktar på Stockholm mara -08 om jag lyckas följa schemat - det blir min första mara isåfall.

Har du sprungit maran? Berätta gärna dina erfarenheter :)

• Maria med 3

www.uteungar.se har ju babyjoggers vagnar. Som jag har förstått det så är det den ursprungliga löpvagnen (som han som sprang tvärs över USA hade sin packning i medan han joggade).

• flinx

Jaghar sprungit två maror, Paris och senast Stockholm nu i somras, i över 30 graders värme. Och jag är inte avskräckt, jag ska göra det igen. Men då kanske Berlin 09 (tvåan väntas i vår så 08 blir nog ett lugnt träningsår .

Jag tycker att den tuffa biten är att följa schemat, inte att fullfölja själva loppet. Och långpassen är viktiga. Man måste mentalt få upp ribban att det inte är så långt.

En kompis syster har babyjogger och hon är en duktig löpare som säkert inte väljer vad som helst så det skulle jag tro är att bra val. Runners World hade test på löpningsvagnar för bara några nummer sen.

Jag blir sugen på att börja träna bara jag skriver om det!

• mimmipigg

Intressant!

Ja, jag misstänker att det är träning/förberedelser som är den jobbiga biten snarare än själva loppet. Ska börja träna iallafall så får jag se hur det går, om det blir nåt lopp.

Starkt att köra Stockholm i år - måste varit hett!

Misstänker att det bara blir max en mara för mig. Men skulle jag få blodad tand är jag nog lite sugen på New York - den har jag hört ska vara riktigt kul.

Ska kolla efter Runners world-testet.

Svar på tråden Joggingvagn????