• Vintermånen

Hur mycket kläder vid 8 grader cesius?

Hur mycket kläder har ni på era barn dessa höstdagar?

• Svar på tråden Hur mycket kläder vid 8 grader cesius?
  • jojo7

jag har ett par fodrade byxor, body, tröja och en jacka. Mössa och vantar också

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • jummie

Vanliga kläder plus höstjacka o överdragsbyxor. Mössa o stickade tumvantar. Barnen är 1½ o 2½ år

• Vintermånen

ungefär som man själv har alltså! Låter bra, man vill ju inte att ungen ska bli för varm!

• Stumps

Jag har byxor, body, tunnare tröja å fleeceoverall och såklart mössa å vantar =)

• Majestic
    Hedebris skrev 2007-10-18 11:37:55 följande:
    dock kändes det lite att "ta i" för 8 grader. möjligtvis när det börjar komma ner till 0..
    Hedebris- Ja, för 8 grader behöver man inte pälsa på de, men man kan ha lager på lager ändå. Tunna lager du vet !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Hedebris

jo, det är klart... blev bara ett chockad när jag såg det... min lilla hade kokatt sönder med den klädseln så som hon springer runt. iof har hon lärt sig orden kallt och varmt nu... så hon säger ofta till om hon vill ha mer eller mindre kläder

• ericas mamma

byxor,t-shirt, långämad tröja, stumpor, höstjacka, mössa o tumvantar har vår dotter på sig

|| Erica är mitt liv, mitt allt
  • Gladhannapanna

Det beror ¨på. OM hon sitter i vagnen har hon strumpor, byxor, tröja, fleecetröja och/eller jacka, mössa och kanske vantar. (Sitter i åkpåse)
    Om vi ska gunga och sitta i sandlådan har hon strumpor, byxor, tröja, tjockare tröja, vindtätoverall utan foder, skor, mössa och vantar.

Svar på tråden Hur mycket kläder vid 8 grader cesius?