• Junipingla

Svart blank trappa?

Det är ju så på ropet att måla furutrappan vit men vi har svart onyxgolv + svarta fondtapeter (vita väggar) så en svart högblank trappa hade varit astufft! Någon som har bild på sin svartmålade trappa?
    (fönsterna ska målas vita och det fattas lister och etc på bilderna här som ni ser - vi har precis renoverat)

Viktblogg: 56kilo.se -24.1 kg | Hus & Inredning: fullthus.se
  • Svar på tråden Svart blank trappa?
  • Junipingla

Ja man skulle ju kunna ha trappan vit, stegen + ledstång svarta, frågan är bara om det inte blir för mkt zebra..

johandra skrev 2007-10-18 12:14:14 följande:
    Tja testa du om du vill..Det e ju inte mer än färg så det går ju att göra om...Även om det e ett jäkla jobb Men att få ordning på trappen gör sååååå stor skillnad!Lycka till hur du än väljer att göraAtt måla ledstången högblank däremot skulle nog bli riktigt bra tror jag
  • johandra
    Junipingla skrev 2007-10-18 12:16:17 följande:
    Ja man skulle ju kunna ha trappan vit, stegen + ledstång svarta, frågan är bara om det inte blir för mkt zebra..
    Näe,jag tror det skulle bli riktigt snyggt...Så länge hela stegen är svarta,alltså inte bara uppepå...
    Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v32
  • Junipingla

Nä precis!

johandra skrev 2007-10-18 12:18:06 följande:
    Näe,jag tror det skulle bli riktigt snyggt...Så länge hela stegen är svarta,alltså inte bara uppepå...
  • Slarva

Jag har också gått i tankarna att måla trappan svart men så har jag redan köpt färg för vitt nu så det blir inte till att ändra sig den här gången iaf. Vill gärna se en bild på det färdiga resultatet sen, tror det kommer att bli GRYMT snyggt hos dig!

• Miss Lau

Ett par bekanta till oss målade sin trapp blank-svart och ärligt talat tyckte jag det blev skitfult. Tyvärr. Men gillar ni den stilen så ska ni självklart måla svart.

• Camilla1977

Det var riktigt snyggt... blanda trappan i vitt & svart!! Kanonsnyggt!

• celine

Jag skulle ha målat den vit, eftersom golvet och fondtapeterna är så himla mörka, men gillar man svart så ska man naturligtvis ta det.

• vill bli mamma meddetsamma

jag önskar vi fick måla vår fula furutrappa, men vi bor i en hyresrätt och får inte göra det. fattar inte varför! klinker fick vi minsann lägga in, och måla om väggarna fick ju göra...!

svart hade varit jättefint, vår inredning går också i svartvitt så jag är jäääätteavundsjuk!

• AnneSophie

Jag hade målat den helt vit. En svart trappa kommer att mörka ner rummet väldigt mycket och jag tror (anar) att ni kommer tröttna på en svart trappa snabbare än en vit.

Och den där svart-vita versionen var riktigt skitful om jag får säga min ärliga mening. Hu.

Och jag ryser när jag ser furun... Har redan förträngt minnet av vårt furumonster. *rys*

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • johandra

Jag tycker den var snygg..om man bortser från spaljén som skulle vara vit istället

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v34
  • Jontefjonte

Jag hade målat den helt vit. Det hade blivit för mörkt(helheten) för mig med en svart trappa.

• Junipingla

Japps vi har bestämt oss för att den ska målas vit och ha svartgrå matta på stegen som på bilden jag länkade till. Vi har fyra barn varav tre har rummen på ovanplan så vi måste ha något som dämpar slitage + halkrisken + att jag tyckte dte var supersnyggt med mörk matta.

Jontefjonte skrev 2007-10-28 07:27:11 följande:
    Jag hade målat den helt vit. Det hade blivit för mörkt(helheten) för mig med en svart trappa.
  • Bubi

Hej JAg skulle målat svart om jag vore er COOLT! Tänkte höra om ng vet var man kan köpa sådana där trappskydd, svarta helst.

Vi tänkte nog måla trappen nu när vi ändå håller på men hundarnas klor griper ju gärna tag å river lite så vi skulle behöva skydd. Ngn?

• Dag o natt

Eftersom ni har så pass mörkt rum redan med mörkt golv och mörk vägg så tror jag en svart trappa hade blivit FÖR mörk och smällt in i resten. Den hade inte gett den där "wow-känslan" som man gärna vill ha fram med en sån effekt. Men i ett ljust rum med vita väggar och ljusa golv -Där är en svart trappa skitsnygg! Därför tror jag mer på en vit trappa hos er. Att blanda som länken ovan med svart och vitt är inte snyggt, tycker jag.

• Junipingla

Det är nog svårt att fånga på bild men hallen är väldigt ljus, alla väggar utom fondväggarna är äggskalsvita och fönsterna och dörren är nu målad vita så det är nästan för mkt vitt som det är nu tycker jag. Däremot så har vi kommit fram till att trappan ska målas vit och trappstegen ska ha svart/grå matta.

Dag o natt skrev 2007-11-01 11:58:15 följande:
    Eftersom ni har så pass mörkt rum redan med mörkt golv och mörk vägg så tror jag en svart trappa hade blivit FÖR mörk och smällt in i resten. Den hade inte gett den där "wow-känslan" som man gärna vill ha fram med en sån effekt. Men i ett ljust rum med vita väggar och ljusa golv -Där är en svart trappa skitsnygg! Därför tror jag mer på en vit trappa hos er. Att blanda som länken ovan med svart och vitt är inte snyggt, tycker jag.
Svar på tråden Svart blank trappa?