Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Men hur en vagn SER UT och vilka FUNKTIONER/ANVÄNDBARHET den har är två helt olika saker. Många kan inte skilja på det verkar det som. Jag utgår från att man köper sin barnvagn utifrån de specifika behov man har och bor man i större städer, i lägenhet där man kan kanske inte har hiss och man behöver kunna ta sig fram smidigt i kollektivtrafiken, genom portar och på trånga ställen och kanske har en liten bil (vilket många i storstaden har) ja då krävs det andra vagnar än de traditionella.

Jag köpte min Bugaboo Frog 2005, efter att grundligt ha gått igenom och analyserat våra behov och marknaden för barnvagnar. Bugaboon var den vagn som passade oss allra bäst och jag är supernöjd fortfarande. Då har vi ändå flyttat ut från stan och bor i hus sedan 1,5 år - den är lika bra här

I stan bodde vi tre trappor upp utan hiss, hade en hög och smal port och en bil med litet bagageutrymme. Vi ville ha en smidig vagn som tog sig fram överallt och som var vändbar. Dessutom skulle den komma in i bagageluckan utan att behöva skruvas isär. Bugaboon var den enda vagn som passade dessa krav.

Toppen för oss - mindre bra för en del andra. Men herregud var glada att barnvagnsmarknaden är så bred som den är.

• snart tre
    tutelina skrev 2007-10-18 13:19:51 följande:
    grejen med bugaboo är att de är väldigt dyra, det har slutat att vara en barnvagn och har blivit en statussymbol. Kör man en bugaboo så visar ju det att man är lite bättre än andra, att man har lyckats. Där har du hypen. Det är säkert en bra vagn, men många vagnar är säkert lika bra. Jag är övertygad om att vagnens status har en stor, omedveten, del i hur nöjd man blir med den
    Det finns massor av vagnar som är dyra. Bugaboo är knappast den enda. För övrigt kostar en del traditionella vagnar mer än vad min BB gjorde, som en kompis förvånat konstaterade när vi jmf.
  • snart tre

Ja, det är märkligt hur det kommer sig att BB är den vagn som "sticker" mest i folks ögon? Jag vet inte hur många sådana här trådar som startats de senaste åren, aldrig någonsin ser man detta när det gäller andra vagnar?

Kanske sticker det i ögonen på vissa att vi BB-ägare generellt är väldigt nöjda med våra vagnar.

• snart tre

Men finns det då inte likadana trådar om Urban Jungle (dyr vagn som är vanlig i Sthlm)? Det är väl i så fall också en statusvagn? Men den verkar inte folk störa sig på?

Och nej, jag tänker inte ERKÄNNA något som jag inte bekänner mig till. För mig är min BB svaret på våra behov. Punkt slut!

För övrigt går det att köpa begagnade BB om man vill ha en men inte vill lägga för mycket pengar - särskilt BB Frog (som bara säljs i USA numera) går att hitta för bra pris på t ex Blocket.  

• snart tre
    humma skrev 2007-10-18 15:26:14 följande:
    Jösses vad många älskar att spy galla över UJ, finns massor såna trådar här på FL.Jag har en BB och en UJ, gillar båda skarpt! Om jag skulle utnämna en sak som jag har tyckt varit överlägset så är det att de är så grymt smidiga.Men spelar det någon roll vilken vagn man har om man bara själv är nöjd? Även om någon skulle köpa den för att det är "coolt" så om de var urusla så skulle man nog tröttna ganska snart..snart tre skrev 2007-10-18 14:51:48 följande:

Sorry, då har jag missat det Tycker över huvudtaget att trådar där det spys galla över något man själv inte har är löjligt onödiga. Precis som du skriver, det viktigaste är väl om man själv är nöjd med det man har.

• snart tre
    tutelina skrev 2007-10-18 17:48:38 följande:
    oj, missade ett ord där- "Gud så humorlösa och sura VISSA av er är"
    Ja, du vad ska man säga om det? Om det här var en humortråd så kanske den skulle ligga i sandlådan. Och sen är det ju så att bara för att du tycker att BB är en statusvagn så behöver ju andra göra det. Vi är flera här som visat på behoven av att det finns vagnar av olika modeller på marknaden. Jag bryr mig inte om att alla inte gillar den - däremot är det tröttsamt att tvingas försvara sitt val av vagn hela tiden.
  • snart tre
    tutelina skrev 2007-10-19 09:57:58 följande:
    tack för smileyinstruktionerna. Tänk där har dom varit hela tiden! på tangentbordet! och inte sagt nåt.Visst så kanske BB är en vagn man behåller hela tiden och att andra utan BB måste byta och att slutsumman kan bli lika stora, men då är ju de pengarna portionerade över flera år,medans att lägga 8500 på en gång är för mycket för många, en sån stor engångsumma har man inte. Men det är så klart att den är en bra vagn, men som sagt har man inte 8500 så har man inte.
    Men det är ett väldigt konstigt sätt att argumentera på! Det gäller ju i så fall alla dyra vagnar (Brio, EL, UJ osv). Många sparar nog ihop pengar innan de köper en vagn, oavsett vad de köper. Det är knappast ett argument MOT Bugaboon.
Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?