Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
Men hur en vagn SER UT och vilka FUNKTIONER/ANVÄNDBARHET den har är två helt olika saker. Många kan inte skilja på det verkar det som. Jag utgår från att man köper sin barnvagn utifrån de specifika behov man har och bor man i större städer, i lägenhet där man kan kanske inte har hiss och man behöver kunna ta sig fram smidigt i kollektivtrafiken, genom portar och på trånga ställen och kanske har en liten bil (vilket många i storstaden har) ja då krävs det andra vagnar än de traditionella.
Jag köpte min Bugaboo Frog 2005, efter att grundligt ha gått igenom och analyserat våra behov och marknaden för barnvagnar. Bugaboon var den vagn som passade oss allra bäst och jag är supernöjd fortfarande. Då har vi ändå flyttat ut från stan och bor i hus sedan 1,5 år - den är lika bra här
I stan bodde vi tre trappor upp utan hiss, hade en hög och smal port och en bil med litet bagageutrymme. Vi ville ha en smidig vagn som tog sig fram överallt och som var vändbar. Dessutom skulle den komma in i bagageluckan utan att behöva skruvas isär. Bugaboon var den enda vagn som passade dessa krav.
Toppen för oss - mindre bra för en del andra. Men herregud var glada att barnvagnsmarknaden är så bred som den är.