Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

tutelina skrev 2007-10-18 14:32:54 följande:
    om jag hade råd skulle jag helt klart köpa en bugaboo, och 90% av anledningen skulle vara bara för att det var en bugaboo och det skulle kännas lite coolt att gå omkring med en sån, 10 % skulle vara för att det är en bra vagn(för det är den säkert, det säger jag inte emot)Jag är helt övertygad om att statusen är en del av anledningen för det flesta, kanske mer, kanske mindre, kan inte nån bara erkänna det? det är ju som vilket populärt märke som helst! Vi människor påverkas av hypen. Snälla jag har erkänt att jag gärna skule vilja ha lite status, kan inte nån enda liten bubabooist erkänna att kanske långt därinne tändes en gnista av statusläntan när idén att köpa en bugga dök upp. Snälla vågar inte en enda av er erkänna det?
    Fast det är inte så för mig, faktiskt.
    Jag är inte sån annars heller, bryr mig inte om såna saker.
    Jag köpte den _enbart_ för att den var den enda vagnen som jag enkelt kunde få in i vår lägenhet och var vänd emot mig.
    Sen upptäckte jag fler och fler bra saker med den.
    Men statusen var inte en av de sakerna.
    Då hade jag nog hellre skaffat en cool bil, köpt fler elektriksa statusgrejer eller klätt mig i nåt annat än gympaskor och mysbyxor
  • Kajsan
    Amelié77 skrev 2007-10-18 14:49:01 följande:
    Men jag skulle fortfarande tycka att den ser hård, kantig, ful och omysig ut Är den det? Eller är den lika mjuk och gosig som en Brio t.ex.?
    Jag hade Brio Kombi som första vagn ,och Buggan är minst lika mysig
    En anledning är att Brion är tung, du måste trycka ner och ta i när du ska svänga vagnen, här svänger du den runt dig med hjälp av lillfingret om du vill.
    Min bäbis behöver aldrig skumpa runt och rycka i liggdelen när jag har Buggan eftersom den går så mjukt jämfört med Brio kombin.
    ( Något jag inte förstod innan jag provade Bugaboon och såg skillnaden).
  • Kajsan

snart tre skrev 2007-10-18 14:58:48 följande:

Min BB är i alla fall jättemysig - allt beror ju på hur man "inreder" den
    Låt bli att inreda den med plåt och folie!
  • Kajsan
    tutelina skrev 2007-10-18 15:02:54 följande:
    okej, får acceptera att unga kvinnor idag inte besitter några dåliga egenskaper överhuvudtaget, det är bara jag som har såna där fula , mänskliga tendenser, den enda som blir påverkad av reklam och hype. Det är nog därför folk handlar så lite av kända märken nuförtiden.
    Nädå, reklam blir man säkert påverkad av och hypar.
    Senast igår, när jag köpte massor med billigt KMS schampoo på Rusta för 10 kr styck istället för miljoner typ, bara för att det ska vara ett BRA märke.
    Men det var ju skitdåligt ju
    Men in detta fall med Bugaboon blev jag det inte
  • Kajsan
    tutelina skrev 2007-10-18 17:57:32 följande:
    nej en humortråd är det ju inte, det handlar ju om barnvagnar - det finaste vi har!
    Jag tycker nog barnen är finare än vagnarna
  • Kajsan
    blommanigbg skrev 2007-10-18 21:01:56 följande:
    Jag undrar hur man gör på vintern när det är mkt snö med de där pyttesmå hjulen? En sådan vagn skulle aldrig funka för mig då jag har hund och är ute och går mkt på ojämn mark...
    Det kan jag berätta! Man sätter dit vinterhjulen!
    Fast det behövde jag aldrig i vintras, de går jättebra i snö ändå.
    Däremot är det smidigare att använda vinterhjulen när man kör i skogen på sommaren!
  • Kajsan
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:07:31 följande:
    Slänger mig tvärt in i diskussionen. Vår Emmaljunga Cerox kostade drygt 6000 kronor ny, inklusive mjuklift och skötväska, så visst är det lite skillnad.
    Och min BB kostade 6700 kr ny , sittdel , liggdel, regnskydd, myggnät, underhållskitt och allt.
    Om man beställer den från utlandet så är den inte dyrare än nån vagn här hemma.
  • Kajsan

Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:46:04 följande:

Tror ändå att folk verkar tro att det är status att ha en sådan vagn..har aldrig förstått annars varför man slänger ut pengar på att bya klädsel m.m
    Byter du själv kläder pga statusen?
    Jag köper inte alltid kläder till mig själv för at det är kallt eller att jag behöver ett par till jeans när jag ska tvätta de första.
    Jag tycker det är kul att variera , därför har jag flera par byxor, flera tröjor, ett par klänningar, och syr nya klädslar till min vagn ( Och det gör jag ju till min 900-kr sulky också, är det status? )
  • Kajsan
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:47:13 följande:
    Kajsan:Ja, men jag vill inte beställa från utlandet. Jag är en sån som vill beställa såna saker i butik så man har nånstans att gå om nånting blir tokigt Det finns ju bra mycket billigare vagnar än BB om man beställer från utlandet. Man måste ju göra en relevant jämförelse
    Jo, men den är fortfarande inte mer än 700 kr dyrare än din vagn , det var dit jag ville komma.
  • Kajsan

Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:51:34 följande:

Kajsan:Då vill jag bara säga att ni inte kan argumentera priset på vagnarna..En emmaljunga byter man ju inte klädsel på..Så allt som allt så betalar ni med BB vagnar nog mera i längden då ni byter klädsel (Inte alla som gör det dock men ni som gör)
    Ja, de som har många klädslar på en gång har ju naturligtvis betalat mer pengar.
  • Kajsan
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:53:41 följande:
    Kajsan:Bra för dig Jag lägger mig inte i för fem öre vad folk köper för vagnar till sina barn. Däremot har jag lite svårt när folk tycker det är en självklarhet att alla ska ha råd att lägga ut 9000 kronor på en barnvagn (precis som det säkert sticker i ögonen på en del att vi lade ut 6000 på vår vagn). Man måste ha förståelse för andra människors ekonomiska situation och det tycker jag saknas bland vissa
    Jag skulle aldrig ha råd att lägga 9000 på en barnvagn.
  • Kajsan
    tutelina skrev 2007-10-19 11:54:40 följande:
    ok, jag är övertygad om vagnens förträfflighet, jag litar på era rekommendationer. Jag ska spara lite, se vad jag kan få för min nya vagn och vem vet kanske kan jag få till en chameleon efter en tid av sparande. Är babytrader att lita på?
    Ja, babytrader är bra.Det är många här som har beställt därifrån.
    Jag fick min på 3 dagar.
Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?