Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Amelié77
    Milliemolly skrev 2007-10-18 13:13:07 följande:
    smidig, nim, lättvikt, lätt att lasta, kan fällas ihop och bli ycket liten, du kan välja att ha barnet framåt eller mot dig, rotera bara hjul =lätt att svänga, många färgkombinationer, höj och sänkbart handtag, tuff design, många tillbehör, 3 läge på sittdelen...........jag tycker den är superb!!!!
    Fast det där är väl inget som inte finns på andra vagnar heller...?
    Men jag förstår att smaken är som baken, så det är klart att du får tycka om detn
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Amelié77

Kul med så många svar!
    Ja, hur kan jag uttala mig som inte ens sett vagnen? Jag uttalade mig om hur den SER UT - jag tycker inte den är snygg. Och det kan man se på en bild!
    Sen FRÅGADE jag varför den är så populär, eftersom jag ville veta om det faktiskt är en superbra vagen ELLER om det bara är en statuspryl.
    Jag bor i en relativt liten stad i Finland och här finns inte Bugaboo att köpa. Vet inte om de överhuvudtaget finns i Finland, möjligen i de större städerna. Möjligtvis kanske nån har köpt en BB från nåt annat land, men jag tror inte jag sett någon irl.
    Bugaboo verkar ju helt klart ha en hel del fördelar, som många av er skrivit om. Den verkar i alla fall vara bra anpassad för stadsmänniskor. Själv är jag nöjd med min Brio Kombi, den uppfyller mina krav. Om jag hade haft andra krav hade kanske BB varit vagnen för mig. Men jag skulle fortfarande tycka att den ser hård, kantig, ful och omysig ut
    Är den det? Eller är den lika mjuk och gosig som en Brio t.ex.?

• Amelié77

Hi, hi tutelina! Du är rolig du

• Amelié77

Låter ju jättebra Kajsan! Måste åka till nån storstad nån gång så jag får se en "livs levande" Bugaboo Undrar om jag skulle gilla den...?

• Amelié77
    tutelina skrev 2007-10-18 15:02:54 följande:
    okej, får acceptera att unga kvinnor idag inte besitter några dåliga egenskaper överhuvudtaget, det är bara jag som har såna där fula , mänskliga tendenser, den enda som blir påverkad av reklam och hype. Det är nog därför folk handlar så lite av kända märken nuförtiden.
  • Amelié77

Jag vet inte...jag tycker de ser så strikta och asketiska ut - om man kan använda såna ord om en vagn. Men snart har jag väl vant mig och tycker de är världens coolaste!

• Amelié77

Nä, tutelina, det är inte aktuellt med något vagnköp. Jag bara undrade så där i allmänhet...

• Amelié77

Ta med ett paraply på promenaden, tutelina, så du kan slå ner dem

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?