Inlägg från: oOrosamarängerOo |Visa alla inlägg
  • oOrosamarängerOo

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Förutom att Bugaboo gör de snyggaste vagnarna som finns på marknaden har cameleonen alla krav en vagn bör uppfylla enligt mig, och barnen sitter så himla mycket bättre tack vare den ergonomiska utformningen än i de gamla fula traditiónella vagnarna. Har tagit mig igenom ett antal så har lite att jämföra med. Skulle inte ens om jag fick betalt byta ut min körvänliga BB till en trist klump-brio eller en tungstyrd ugly Emmaljunga.
    Hype?? not! Kvalitet i kombination med snygg design, TACK Bugaboo

• oOrosamarängerOo

BB cam som kostar 8700:- ,  kallar jag inte dyr.  Krävs bara en enkel mattekunskap på va de flesta andra vagnar kostar med liggkorg. Får inte alls ihop det med att bb anses som dyr av många!?

• oOrosamarängerOo

Men en summa på bara ett par tusen i skillnad ser jag som en petitess på en vagn man nyttjar ganska länge.

• oOrosamarängerOo
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:23:59 följande:
    Fast har man en relativt anstränd ekonomi så tror jag inte man resonerar som du Vi använder vår Cerox lika länge som ni er BB (vi kommer inte köpa nån lättare sulky eller så eftersom vi är grymt nöjda med vår EL) och då är faktum; 2500 kronor att göra annat för.
    Är ju tur att det finns nåt för allas plånböcker, huvudsaken att man blir nöjd
    tutelina skrev 2007-10-19 10:30:03 följande:
    så ni ser alltså inte att Bugaboo är en statussymbol? Och nu menar jag inte att ni skall "erkänna" att det var därför ni köpte den eller att den inte är en bra och funktionell vagn, Försök att gå utanför er själva och titta på det ur ett civilisationshistoriskt perspektiv, tänk er att ni är tidreseneärer, eller besökare från en annan planet.Man kan ju faktiskt äga en BB, och tycka att den är jättebra och samtidigt inse att det är en hypad produkt.
    Ser definitivt inte bugaboo som en statussymbol och har svårt att tro på fullaste allvar att det finns folk som gör det, enbart tragiskt och skrattretande isåfall. Själv bor jag i Sthlm och bugaboo är en av de vanligaste vagnarna, var och varannan människa har den i alla samhällsklasser. Vill man skaffa sig en "statussymbol" får man allt va lite mer orginell och gå upp i pris en bra bit! En special designad lamborghini kan jag mer förstå om det ses som en statussymbol av vissa, men en vagn...nej!
  • oOrosamarängerOo
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:39:41 följande:
    KarJac:Haha...jo men inte kan det väl vara speciellt bra för ryggen...men jag ursött:)
    Tvärtom så är en bugaboo den optimala vagnen för ett barns rygg, tack vare den ergonomiska utformningen
  • oOrosamarängerOo
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:46:04 följande:
    Tror ändå att folk verkar tro att det är status att ha en sådan vagn..har aldrig förstått annars varför man slänger ut pengar på att bya klädsel m.m
    För att man kan och det är så himla kul och tycker det är trevligt med "ögongodis" i ren allmänhet
  • oOrosamarängerOo
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:51:34 följande:
    Kajsan:Då vill jag bara säga att ni inte kan argumentera priset på vagnarna..En emmaljunga byter man ju inte klädsel på..Så allt som allt så betalar ni med BB vagnar nog mera i längden då ni byter klädsel (Inte alla som gör det dock men ni som gör)
    Ja, men det är ju ett extraval man har och helt upp till en själv, är ju inget man behöver göra och som ingår i standardpriset.
  • oOrosamarängerOo

Jah har tre klädslar till min bb nu, sålt den fjärde...för istortsett samma summa som jag köpte en annan för

• oOrosamarängerOo
    tutelina skrev 2007-10-19 11:16:57 följande:
    måste bara fråga, hur är det för lite längre barn att sitta i BB? Och för längre människor att köra?de se oftast låga ut.
    Hur menar du med lite längre? Min dotter på snart fem sitter alldeles utmärkt i den, hon har dock slutat åka vagn för längesen Både Cameleonen och geckon funkar likabra för långa personer att köra, cameleonen ghar ställbart handtag och passar därmed kortare personer oxå då man kan sänka ner handtaget lägre än på geckon (öven högre)
  • oOrosamarängerOo

tutelina
    Vagnen va inte det snyggaste jag sett men den lilla varelsen som låg i den kompenserar ju det hela, jättesöt

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?