Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Duckan74 skrev 2007-10-19 10:04:45 följande:
    Men en Emmaljunga är väl inte så mycket biilligare om du ska ha en ny?
    Slänger mig tvärt in i diskussionen. Vår Emmaljunga Cerox kostade drygt 6000 kronor ny, inklusive mjuklift och skötväska, så visst är det lite skillnad.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy
    SooJuicy skrev 2007-10-19 10:09:40 följande:
    BB cam som kostar 8700:- ,  kallar jag inte dyr.  Krävs bara en enkel mattekunskap på va de flesta andra vagnar kostar med liggkorg. Får inte alls ihop det med att bb anses som dyr av många!?
    Ja, fast vi köpte som sagt en ny Emmaljunga och den gick ändå på 2500 kronor mindre, och för oss är det mycket pengar. Jag vågar dessutom påstå att många i kompiskretsen tycker VI köpte en dyr vagn då många vlade att köpa begagnat. Så jo, nästan 9000 kronor för en barnvagn ÄR mycket pengar för många.
  • Emeraldy
    SooJuicy skrev 2007-10-19 10:20:57 följande:
    Men en summa på bara ett par tusen i skillnad ser jag som en petitess på en vagn man nyttjar ganska länge.
    Fast har man en relativt anstränd ekonomi så tror jag inte man resonerar som du Vi använder vår Cerox lika länge som ni er BB (vi kommer inte köpa nån lättare sulky eller så eftersom vi är grymt nöjda med vår EL) och då är faktum; 2500 kronor att göra annat för.
  • Emeraldy
    Duckan74 skrev 2007-10-19 10:36:30 följande:
    Emeraldy, okej, jag visste inte att EL var såpass mycket billigare.Tror dock inte att vi kommer att köpa nån annan vagn, möjligtvis en billig sulky för utlandsresa. Då känns Buggan mycket prisvärd, igen.
    Och jag envisas med att säga att vi inte heller köper nån ny vagn (Jo, vi köpte en 200-kronors sulky på Blocket inför vår Thailandsresa, men det var ju för att vi inte ville förstöra vår EL, hade knappast tagit med en BB då heller )

EL Cerox fungerar utmärkt som sittvagn nu när dottern är äldre och jag tycker inte den är klumpig. Jag har promenadavständ till stan och behöver aldrig lasta in den i bilen eller på nån buss. Så jag hävdar fortfarande att det blir mycket billigare
  • Emeraldy

Kajsan:
    Ja, men jag vill inte beställa från utlandet. Jag är en sån som vill beställa såna saker i butik så man har nånstans att gå om nånting blir tokigt Det finns ju bra mycket billigare vagnar än BB om man beställer från utlandet. Man måste ju göra en relevant jämförelse

• Emeraldy

...och i EL ingår det alltid myggnät och regnskydd så det skrev jag inte ens ut

• Emeraldy

Kajsan:
    Bra för dig Jag lägger mig inte i för fem öre vad folk köper för vagnar till sina barn. Däremot har jag lite svårt när folk tycker det är en självklarhet att alla ska ha råd att lägga ut 9000 kronor på en barnvagn (precis som det säkert sticker i ögonen på en del att vi lade ut 6000 på vår vagn). Man måste ha förståelse för andra människors ekonomiska situation och det tycker jag saknas bland vissa

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?