Inlägg från: KarJac |Visa alla inlägg
  • KarJac

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har haft en Brio Duo, Emmaljunga Scooter, sulky vad-det-nu-var-för-märke och en annan BRIO sittvagn. Men nu har jag en bugga och är överlycklig för det eftersom jag har reumatism och inte kunde gå ut och gå med lillen eftersom de där hemska vagnarna var alldeles för tunga och svårstyrda. Once a BB, always a BB. Och ja, jag är skithumoristisk också!!! Sedan ska jag väl inte förneka att det är väldigt roligt att man kan byta klädsel och sådant. Men som sagt, den är inte snygg men jävligt funktionell .

I am not bound to please thee with my answers.
  • KarJac
    tutelina skrev 2007-10-18 18:18:23 följande:
    jag fick just mitt straff för att jag är så dum, jag förstörde hela den blivande lasagnesåsen genom att hälla massa tomatsås på INNAN jag stekte den. Hela middagen förstöd. God loves the beautiful bugaboo people.
    SÅ går det när man går på de som är lite bättre än alla andra
  • KarJac
    tutelina skrev 2007-10-18 18:54:08 följande:
    hur gör man smajlisar direkt efter orden? Är det nåt tangenttryck jag inte känner till?
    Mhm det är det. Man kan bara göra dem om man har en massa statusprylar .
  • KarJac

: - ?
    : - [

: - p

• KarJac

Det kanske var en stutusvagn för några år sedan, men ärligt så ser jag många BB på stan (bor i Lund) och det blir väl så när många har den att det inte är någon hypepryl längre. Som sagt så skiljer det inte sååå mycket pengar mellan en BB och en Brio. När jag köpte vår PansarBrio 2003 kostade den nästan 9000:- med alla tillbehör. Om man beställer BB:n från t ex babytrader får man vagn plus tillbehör för samma.
    Men att köpa något till sitt barn för att vara häftig eller för status är ju bara dumt!

• KarJac

Vadå inte ligga gott i BB:n

• KarJac
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:39:41 följande:
    KarJac:Haha...jo men inte kan det väl vara speciellt bra för ryggen...men jag ursött:)
    Ja, den är ju ergonomiskt gjord så att den ska vara bra för ryggen så det argumentet håller inte. Men däremot är nog inte min sons ställning så bra, men han gjorde så själv, kan man inte skylla på BB:n. Sitsen är bara halvfälld, går ett läge till så att de ligger i stort sett plant med ryggen .
  • KarJac

Jag köpte min BB när sonen var 11 månader, han är lång för sin ålder, och han sitter så bra sååååå . Min äldste son som är 110 cm kan åka i den, fast då kan man ju inte ha suffletten nedfälld. 

Men bara för att man har en BB behöver man faktiskt inte vara rik, det beror väl på prioriteringar/hur snälla mor- och farföräldrar man har, resurser osv. Det finns inget likatecken mellan BB-ägare/rik/statusfixerad osv. Det tycker jag är rätt fördomsfullt. Jag har fått 'försvara' min BB ganska många gånger på öppna Förskolan mm, folk berättar gärna hur ful den är och hur bra deras vagnar är i jämförelse, fine, skönt att de är nöjda.

• KarJac
    KarJac skrev 2007-10-19 11:41:15 följande:
    Jag köpte min BB när sonen var 11 månader, han är lång för sin ålder, och han sitter så bra sååååå. Min äldste son som är 110 cm kan åka i den, fast då kan man ju inte ha suffletten nedfälld. Men bara för att man har en BB behöver man faktiskt inte vara rik, det beror väl på prioriteringar/hur snälla mor- och farföräldrar man har, resurser osv. Det finns inget likatecken mellan BB-ägare/rik/statusfixerad osv. Det tycker jag är rätt fördomsfullt. Jag har fått 'försvara' min BB ganska många gånger på öppna Förskolan mm, folk berättar gärna hur ful den är och hur bra deras vagnar är i jämförelse, fine, skönt att de är nöjda.
    Alltså jag menar inte att mor- och farföräldrar inte är snälla om de inte sponsrar vagn . Mina gav mig inte en enda krona men de är underbara för det .
  • KarJac
    tutelina skrev 2007-10-19 14:09:36 följande:
    Att hela den här barngrejen(vagnar, kläder etc) var så stor fattade inte jag förräns EFTER jag fick barn. Jag har aldrig gillat småbarn, jag var en sån där hemsk människa som tänkte:"däng ungen i väggen" om jag hörde ett skrikande barnpå bussen. Så blev jag gravid och jag mådde såååå illa, fick ligga på sjukhus med dropp för jag kunde inte äta, så jag var inte intresserad av babyattiraljer, min man vill jättegärna köpa barnvagn och hittade en billig på nätet och ja sa ok då för jag brydde mig inte -jag hade ju min spyhink! Sen resten av graviditeten var jag oxå ganska ointresserad av bejbygrejs, Tills då mitt lilla gos föddes,! då helt plötsligt blev jag intresserad och förstod vidden av detta med att välja barnvagn men då var det för sent, jag hade ju inte spart några pengar medan jag var gravid och nu var jag ju mammaledig och fick hålla hårt i slantarna, och så hade jag ju polskaskitvagnen (som faktiskt funkade fast den var ful(lagt ut bild i bildgalleriet så alla kan se). Men det konstigaste av allt var att jag helt plötsligt blev intresserad av bebisar, alltså även av andras bebisar. Nu får jag tårar i ögonen om jag hör ett litet barn skrika på bussen och jag har ständig ångest för alla barn som far illa i världen, Det är underligt hur det kan bli!
    Jag vet, jag var likadan. Fast jag hade inget illamående utan frossade i både mat oh babysaker .
  • KarJac

Qinny Buzzen är jättesnygg!

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?