• Blue Dragon

Sockerallergi?

Kan man bli sockerallergiker även om man inte är diabetiker? Eller kan man verlkigen inte tåla socker?

Tror det är det jag blir dålig i magen av. trode det var mjölk, laktos eller gluten. Men det är blandat av det när jag äter. Ibland inget gluten ibland inget laktos. Dricker alltid mjölk. Nu när jag äter en laktosfri glass blir jag dålig men inte vid lunch då jag drack mjölk.

Måste vara allt socker som jag stoppat i mig genom alla mina år som gör att jag blir dålig i magen när jag konsumerar det.

Ja det blev lite svamligt. Kanske ni förstår.

Älskar mina 3 flickor
  • Svar på tråden Sockerallergi?
  • ladylovelylocks

jag vet att för högt sockerintag kan orsaka en candidainfektion i tarmen som kan göra att man får återkommande svamp i underlivet, diarré, huvudvärk etc

• Blue Dragon

Oj det låter ju inte bra. Men det låter nog som mig ändå. Svamp vet jag inte. Har haft det nångång när jag väntade barn. Men jag har flytningar iaf.

Älskar mina 3 flickor
  • ladylovelylocks

candida kan man bota, tror att man får antibiotika men jag är inte helt säker, vänta ska jag kolla upp det!

• Blue Dragon

Okej...
    Tur att det alltid finns någon här på FL som kan något...

Älskar mina 3 flickor
  • ladylovelylocks

haha jag hade fel, antibiotika kan orsaka infektionen, inte bota den! Jag blandar ihop saker och ting, vem vet jag kanske har det själv...kan ju bli lite dimmig i hjärnan av det.

• Blue Dragon

Oj då.. Ja vem vet. Du kanske också lider av det. :-P

Älskar mina 3 flickor
Svar på tråden Sockerallergi?