• Fru Lans

Ont i nedre delen av magen

Är lite orolig och tänkte jag skulle se om det är någon annan som har upplevt samma sak, eller om jag behöver oroa mig. Hade inatt väldigt ont i nedre delen av magen, det spände och krampade ner mot ljumskarna. Det höll inte i sig speciellt länge, högst 10 minuter, men jag blev ändå lite nervös, eftersom jag aldrig har haft så ont förut och inte känt något precis där. Ska jag kontakta BM, eller kan det vara ligamenten eller något liknande?

• Svar på tråden Ont i nedre delen av magen
  • ellionor

Jag tror inte du behöver oroa dig för ngt. Har själv nu under ett par veckor haft stickningar och lättare kramper imagen. Våra kroppar förbereder sig nu för det som ska komma, tarmarna svullnar och livmodern växer allt för att göra plats för det lilla livet i din mage.

Vilken vecka är du i ? Är själv i vecka 8 och är orolig för en massa saker, speciellt eftersom jag tidigare haft ett mf, längtar till v 12 då mf risken minskar drastiskt. Lycka till, kram.....

• Fru Lans

Hej Ellinor!

Jo, stickningar och småkramper har jag haft ganska länge nu. Blev lite skärrad i början, men har vant mig nu. (Är i vecka 16). Har dock inte känt det riktigt så här förut, men det var bara under 10 minuter i natt som sagt, och det har inte kommit något mer. Så jag hoppas att det bara är den lill* som bestämde sig för att växa lite extra mycket inatt!

• Fru Lans

Oj, så glömmer man att uppföra sig också! Måste ju självklart önska lycka till till dig också! Och du, jag oroade mig också för en massa saker i början, men det kändes betydligt bättre att försöka varva ner lite och inte tänka så mycket på det som kan gå fel, utan fokusera på att allt kommer att gå bra! Kram

• Pånglan

Jag är i v 18 och har kännt mol, stick, hugg och drag i ca en månad.. ibland är det värre ibland bättre.. men jag känner av det varje dag. Nu när jag äntligen känner av livmoderskanten under naveln känns det lugnare.. som att jag förstår att det måste slita och dra för att den ska kunna växa upp dit....

Lycka till.. och oroa dig inte... svårt jag vet!!

Svar på tråden Ont i nedre delen av magen