• Ur Tuffa Ria

Handleden är den kroppsdelen som nästan alla tjejer är nöjda med!

Ja! Precis! Handlederna.. Jag jobbar som urmakare/säljare och varje dag kommer det in tjejer som är stolta över sina fina, nätta handleder!

Dom vill prova en klocka och säger:
    Går den att korta? För mina handleder är så smala!
    Eller: Går det att göra flera hål? För jag har så små handleder!
    Eller: Ser den stor ut på mina smala handleder?
    Eller någe sånnt!

Jätte kul! Men det roligaste är att dom har helt normala handleder..(eller större än normala..) Och klock armbandet passar och klockan behöver inte kortas mera än normalt.. Men det är ju sååå underbart! Alla tjejjer! Stora som små. Korta som långa! Tjocka som smala! Alla säger lika och skiner upp som solen när som säger det! Har hafft under 5 år innom branchen ca 5 tjejer som hafft smala och välldigt nätta handleder. Men det är ju så sjut underbart att det finns en kroppsdel som alla tjejjer verkar älska på sig själva! Och inte klagar el gnäller! 

Va stolt över flera kroppsdelar tjejjer!

• Svar på tråden Handleden är den kroppsdelen som nästan alla tjejer är nöjda med!
  • Banana82

*s* jag får klaga över små handleder och händer, jag köper vantar på barnavdelningen och får typ plocka bort halva klockan

Det är skillnad på att ha tid med en annan människa och på att ha tid för en annan människa.
  • sweetpea

Haha - det stämmer, i alla fall på mig! Jag älskar mina handleder och har armband är mitt favoritsmycke - har olika varianter, nästan varje dag.

• Ur Tuffa Ria

Då är du en av dom som har det!! Men endå är det inte härligt!! En kroppsdel som en tjejj är stolt över och skiner som solen över!

• Banana82
    Ur Tuffa Ria skrev 2007-10-18 15:00:28 följande:
    Då är du en av dom som har det!! Men endå är det inte härligt!! En kroppsdel som en tjejj är stolt över och skiner som solen över!
    stolt över, det är ju jobbigt, enda fördelen är att man ser smalare ut trots att man är  modell större
    Det är skillnad på att ha tid med en annan människa och på att ha tid för en annan människa.
  • Valkyriah

Usch jag tycker inte alls om mina handleder,de är för smala och har en jättestor "knöl"

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • stenfalk

Haha. Min handleder är ganska smala, tror jag. Har inte så mycket att jämföra med. Men de ser inte särskilt smala ut för jag har så små händer, och i förhållande till dem så är de rätt så kraftiga. Men visst. Jag klagar inte. Är rätt så nöjd med både händer och handleder, även om det är lite jobbigt med små händer när man är pianist :-P

• Ur Tuffa Ria

Precis! Det är kanske ingen kroppsdel man "jämför" me andra. Som bröst! Det är tjejjer sjulkigt duktiga på att göra! Så det är ens egen uppfattning om ens egen kropps del ju! Det är det härliga. Sen om det stämmer el ej skiter jag i! Men offta är det fullt normala handleder! Har sett smala och nätta så alla jag daglige ser är fullt normala! Men det är ju sjukt underbrt!

Go Girls!

• Em00

mina handleder är det enda som är smalt på mig =P
    och som ser små ut.. =)

• Pallas Athena

Här är en som INTE har smala handleder! Inte ens när jag var normalviktig i min ungdom.. Jag måste ha extra kraftig benstomme eller nåt, för jag har alltid behövt lägga till massor i längden på klockor och armband! Så inte ens det kan man få vara stolt över..

• Ur Tuffa Ria

Pallas Athena: Men det finns nog annat som du gillar me din kropp..? Nästan alla tjejjer jag träffar dagligen tycker om sina handleder.. Kul att det finns någon del på kroppen som tjejjer gillar.. Annars gnälls det över attt mellan himmel och jord.. Feta lår, stor rumpa, små bröst, tjocka vader mm mm... Men handleder är ingen del man tänker så mycket på. Och dom flesta jag träffat dagligen tycker om sina handleder.. Härligt!

Lever i en drömm värld! Unerbart...!
  • Pethrelita

haaha jag hatar mina handleder för de är så små att jag inte kan använda några som helst armband utan att korta av dem och då ser de ut som armband för barn...

• Pethrelita

Eller rättare sagt, handen är liten också och det tillsammans med väldigt liten handled gör det bara till ett problem...

• trollmammsis

själv har jag en broskknöl på min och döljer den så mycket det bara går!!

• Atamon

En brutal säljare tog bort mina illusioner om smala handleder.. Jag var kanske 16-17 år och smal på den tiden, skulle köpa ett armband, säljaren säger "nej, hörru till dina handleder behövs ett större armband, det räcker inte med det där, du har för grov benstomme". Kan tillägga att jag inte köpte något armband överhuvudtaget. Blev jätteförnärmad Idag skulle jag inte ha brytt mig, men då!

• Valkyriah
    trollmammsis skrev 2007-10-19 03:34:21 följande:
    själv har jag en broskknöl på min och döljer den så mycket det bara går!!
    Du också?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Wilhelmina

Jag har aldrig stött på någon som har lika smala handleder eller fingrar som jag har, som är vuxen. Jag har haft jättemycket komplex för det när jag var yngre, tyckte att mina armar och händer såg så barnsliga ut. Nu inser jag fördelen med att jag faktiskt kan köpa jättebilliga vantar för 8-åringar Jag har spinkiga vader också, stövlar utgår mao.

Stolt och stolt, jag hade gärna bytt mot en lite kraftigare benstomme!
    Folk (läs: tjejer) tror att jag inte är riktigt klok när jag säger det

Svar på tråden Handleden är den kroppsdelen som nästan alla tjejer är nöjda med!